2.6

Hunter Killer

En amerikansk ubåtskapten får i uppdrag tillsammans med Navy SEALs att rädda den ryska presidenten som har kidnappats.

Originaltitel Hunter Killer
Regissör Donovan Marsh
Manus Jamie Moss, Arne Schmidt
Genre Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Gerard Butler, Gary Oldman, Common, Michael Nyqvist, Linda Cardellini, Caroline Goodall, Toby Stephens, David Gyasi, Gabriel Chavarria, Ryan McPartlin, Carter MacIntyre, Zane Holtz, Taylor John Smith, Michael Trucco, Michael Gor, Alexander Diachenko

Andreas_
2021-03-11
Kan inte säga annat än att detta är ett skämt till film, speciellt en skymf mot alla välgjorda ubåtsfilmer dessutom...förstår inte riktigt hur bra skådisar som Gerard Butler och Gary Oldman kan ställa upp och göra skräpfilmer som denna...tycker man denna är bra så är man antingen köpt av bolaget eller gravt handikappad och inte har någon som helst verklighetsförankring till kvalitet och skräp...detta är så dåligt att klockorna stannar...skådisarna är ett skämt, manuset ett ännu större skämt och effekterna var ingen höjdare heller, det är kasst, tråkigt och så jäkla urfånigt på alla plan...tur att man såg denna på Netflix och inte på t.ex bio, om den nu ens kom upp på bio, tvivlar starkt...detta är utan tvekan bland det sämsta skit jag sett i alla kategorier och snart är Butler nya Nicolas Cage som mest gör skit nuförtiden och det är riktigt komiskt att se en mästerlig skådis som Gary Oldman försöka spela sig ur sörjan med en karaktär som är typ 5 min på bild...nej bespara er tiden med denna är mitt tips och se t.ex U571, Das-Boot, Crimson Tide eller Hunt for red october istället, det är riktigt bra ubåtsfilmer, denna är inte ens i närheten, betyget blir mycket svag 1:a
debe
2021-02-08
Bra tempo, men störigt orealistiskt. Så därför blev det aldrig spännande. Jag undrade mest om de t.o.m skulle ge sig på en handbromsvändning med ubåten. Men den idén gick aldrig regissören, annars skulle han garanterat tagit med det.
2020-09-20
Oj, oj, oj vilka möjligheter för en riktigt jävla bra popcornrulle! Men med skitplatta karaktärer och konstant flaggviftning och ultraamerikanska hjältar, blir det hela mer en dussinfilm med helt okej underhållningsvärde. (7+/15)
Philips
2019-12-19
Är man torsk på u-båtsfilmer så funkar den.
Christofer
2019-12-17
2019-10-02: En hygglig actionrökare faktiskt och inte alls så B som jag hade väntat mig.
Djason
2019-09-28
Visst effekterna kanske inte är i första klass och logiken lyser med sin frånvaro men detta är en spännande film som håller mitt intresse upp i nästan de 2 timmar som filmen rullar. En av de bästa filmer jag har sett i år.
Djason
2019-09-28
Dronnen
2019-08-13
O_O
2019-08-12
Inget nytt under solen och knappast toppskiktet av ubåtsfilmer heller, men vill man ha bullrig spännande action funkar Hunter Killer alldeles utmärkt. God hjärndöd måndagsunderhållning.
WillyV
2019-07-17
Börjar bra, men tappar och blir allt löjligare. Stark tvåa ändå, tack vare höga production values samt Butler/Nyquist.