3.5

Hur man stjäl en miljon

Romantisk komedi om en kvinna som tvingas stjäla en staty från ett museum i Paris för att hemlighålla sin pappas konstförfalskningar.

Originaltitel How to Steal a Million
Regissör William Wyler
Manus Harry Kurnitz
Genre Kriminalare, Romantik, Komedi, 60-tal
Skådespelare Audrey Hepburn, Peter O'Toole, Eli Wallach, Hugh Griffith, Charles Boyer, Fernand Gravey, Marcel Dalio

mattarello
2020-06-22
Hepburn hamnar i skuggan av O'Toole som verkligen glänser som gentleman. Filmen är okej, men alldeles för lång.
2016-02-28
Underbart charmig med en Hepburn och O'Toole i högform med riktigt bra kemi. Bra, relativt smart, småspännande och kul kupp. Trots sina dryga 2 timmar så känns den inte alls lång. Snygg är den också. Men, det saknas liksom lite. Även om kemin mellan dom är charmig så är den lite utan känsla. Så en fyra blir det inte, men en mycket bra och underhållande trea!
Darn
2015-03-17
Charmig och väldigt mycket en film av sin tid, på både gott och ont. De små, men ändå så tydliga, buskisartade stilgreppen kunde bara tonats ned en aning, så även i kamerans skildrande av kvinnan och vikten av yta. Mestadels var det ändå tillfredsställande att hänga med i handlingen och den lite smått spektakulära kuppen.
AlbinWesley
2014-09-04
Väldigt stilig heist-film. Gillar såna, mycket. Den är smart och snygg och på alla sätt härlig så när som på två tillkortakommanden: även för sin tid ovanligt trista könsroller och den putslustiga komiken.
Luene
2012-01-13
Om jag ser om den skulle den nog kunna få ett högre betyg.
Bewareofgenius
2011-12-18
Bara ÄLSKAR denna film!
yrkeschaufföre
2011-09-20
Filmen är för lång till den här handlingen, annars är allt bra, Audrey är söt, O'Toole är cool kemin mellan dem är helt rätt. Lite pinsamt att jag inte insåg att det var Peter O'Toole förens jag såg eftertexten, men det är det ju bara jag som vet om!
Linusia
2010-09-22
Hyfsad rulle men Audrey Hepburns kläder (Givenchy) får mig att dregla av vällust!
Czechflash
2010-09-21
Besvikelse då Wyler brukar betyda kvalité. Håller med "bubblo" i det mesta.
MinotaurKing
2010-09-02
mycket bra film med charm.