Hur många lingon finns det i världen?

Alex, 27 är en stor egoist och har misslyckats med det mesta i livet. Han har en usel relation till sin flickvän och är dessutom arbetslös. När han så äntligen får ett jobb på Hudiksvalls Kommun vet han inte riktigt vad han ger sig in i. Plötsligt befinner sig Alex som ledare för ett gäng människor med utvecklingsstörning och de får honom steg för steg att se livet med nya ögon. Alex inser att alla människor är lika värda och har samma möjlighet att växa bara man visar förtroende och respekt. Alex inser också att ensam inte är stark utan tillsammans med andra blir man stark.

Originaltitel Hur många lingon finns det i världen?
Regissör Lena Koppel
Manus Lena Koppel, Trine Piil Christensen
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Sverrir Gudnason, Vanna Rosenberg, Mats Melin, Theresia Widarsson, Bosse Östlin, Ellinore Holmer, Maja Carlsson, David Gustafsson, Marie Robertson, Claes Malmberg, Cecilia Forss, Eva Funck, Philip Panov, Jill Ung, Tommy Sporrong

Berniey
2014-01-13
Riktigt dåligt med svagt manus och det känns som det bara går på tomgång utan att få den att starta.Skådespelarna är usla och handlingen håller inte.
Tatty
2014-01-12
Underbar, rolig, härlig, söt, gullig, stark och sorglig film. De människorna är så roliga, söta och underbara. Jisses vad man ler och skrattar i filmen. Helt underbara! EN STARK 4a!

2013-10-24
Jag har arbetat inom handikappomsorgen i många år, men förhoppningsvis är det inte därför jag inte tycker funktionshindrade människor är roliga per automatik. Det MÅSTE vara så att folk är rädda för att uppfattas som att de ser ner på människor med olika typer av funktionshinder om de inte gillar den här filmen. "Hur många lingon finns det i världen" är oduglig. Skådespeleriet är så uselt att det är svårt att överhuvudtaget titta och filmen rider på nån märklig våg.
Ninjatroll
2013-09-23
Helt ok film. Väldigt harmlös men lite väl förutsägbar och föräldrarnas karaktärer känns krystat forcerade.
S_Griffon
2013-08-25
Väldig varm film. Inte min typ av film och jag trodde jag skulle stänga av efter halva filmen men så blev det inte.
precineadd
2013-08-15
småputtrigt tråk med den evigt talanglöse sverrir. inte ofta jag klagar på skådespelare, men förstår ej hur han slank in i svensk filmindustri.
Korben_Dallas
2013-08-11
Filmen är kräkmedel
foppa99
2013-07-23
Nära en 1a.. Ok schysst budskap, men varken rolig eller underhållande.
Skojten
2013-05-12
Stark och bra film, de bästa replikerna är de som inte sägs.
Kebaa
2013-02-06
Egentligen borde jag kanske ge den högre betyg då jag tyckte det var ett bra budskap, men rent filmmässigt tyckte jag inte den var så intressant.