I Am a Hero

Ett virus sprider sig i Japan, de smittade kallas ZQN och får superkrafter som gör att de bara måste äta människor.

Originaltitel Aiamuahiro
Regissör Shinsuke Sato
Manus Akiko Nogi
Genre Komedi, Action, Äventyr, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Yô Ôizumi, Masami Nagasawa, Kasumi Arimura, Miho Suzuki, Hisashi Yoshizawa, Nana Katase, Yoshinori Okada, Yu Tokui, Muga Tsukaji, Makita Sports, Jin Katagiri, Natsu Andô, Kazunori Kaneko, Toshifumi Muramatsu
Filmnummer 119056

PeterTheW
2019-11-01
Det här var ju helt underbart! Välgjort, rappt och härligt! Rätt äckliga zombies till och med och inte sådär "jobbigt" japansk som vissa tidigare zombierullar varit.
HerrNenne
2019-03-02
Riktigt snygga/roliga/horribla effekter. Den delen älskar jag. Full fart från början till slut, också bra. Har brister i plot och karaktärer, både att dom är ointressanta och underutvecklade, men man har överseende med det. Borde ha nyttjat Arimura mer, hennes story stannar konstigt nog av inte ens halvvägs in trots att hon är det mest intressanta med filmen.
Engravadlax
2017-06-25
Bästa zomedin någonsin?
Skökskjuterska
2017-01-04
Det är alltså mot Asien man ska rikta blicken nuförtiden om man vill se lite hygglig apokalyptisk zombieaction. Den här och sydkoreanska Train to Busan var ju båda helt ok.
BrutusBeefcake
2017-01-03
Fläskar på rejält med våldet i slutet och det är givetvis helfestligt, och bitvis under filmens gång så är också "zåmbisarna" ganska så skräckinjagande, tyvärr känns den för lång och lite småseg i mellandelarna. (9/15)
amam
2016-11-20
Väldigt japanska zombisar. Kul med en lite annorlunda zombiefilm och annorlunda hjälte. Den har genomgående relativt hög kvalitet också. För att vara från zombiegenren så är den snarare väldigt bra då lägstanivån i den här genren är väldigt låg. Svag fyra i betyg får den.
#54
2015-11-21
Mycket splatter blir det.