3.1

I Am Chris Farley

Dokumentär om Chris Farley. Den genialiske komikern som tragiskt gick bort alldeles för tidigt.

Originaltitel I Am Chris Farley
Regissör Brent Hodge, Derik Murray
Manus Steve Burgess
Genre Dokumentär, 2010-tal

dafreakish
2016-01-06
Välgjord dokumentär om en komiker jag visserligen aldrig förstått storheten med, men som jag nu förstår bättre. Filmen hyllar visserligen honom och nämner endast hans mörkare sidor, förutom hans uppenbara drogproblem, men man kan ändå ana all den ångest han hade i sig. Det blir sorgligt under ytan och man tänker på en annan komiker som i slutändan inte orkade, Robin Williams, även om anledningen till deras död skilde sig markant. Klart värd en titt.
myslas
2015-08-22
En fin hyllning till en av världens största komiker genom tiderna men skrapar enbart på ytan av personen Chris Farley.
ziferN
2015-08-21
Jag tillhör den gruppen som fullkomligt älskar Chris Farley. Det har jag alltid gjort och det kommer jag alltid att göra. Men det är tydligt att dokumentären är en hyllning till honom och speglar för det mesta endast hans positiva sidor, förutom hans öde givetvis. Men det var ändå intressant att få se personen från barndomen till sitt slut. En annan viktig notering är att Chris Farley är i mitt tycke den bästa talk-show gästen, någonsin, titta bara själv när han medverkar i antingen Letterman, Leno eller Conan. Fullkomligt fantastiskt.
DrJW
2015-08-08
Är man en stor Chris Farley-fan så lär man definitivt gilla den här dokumentären. Farley var en av de roligaste komiker på Saturday Night Live och jag älskar verkligen hans Matt Foley-Motivational Speaker sketchen, skrattar varenda gång jag ser dem. Han var inte bara rolig i SNL, men även i de filmer han gjorde som Tommy Boy, Beverly Hills Ninja och Almost Heroes. Beundrar verkligen att han hade en sån energi och ork trots sin vikt. De finns ingen som han idag och han är sannerligen en ikon, så jävligt synd att han dog. En intressant dokumentär som visar en sida av Farley man inte visste om. En annan intressant sak som dem inte tog upp i filmen var att Farley var den originella rösten till Shrek, han hann göra typ 80-90% av röst jobbet innan han dog. Dem nämnde nog inte den eftersom ingen visste var den inspelningen tog vägen-tills nu, den finns på Youtube och visar en rough cut mellan Farley som Shrek och Eddie Murphy som Donkey. Shrek såg då annorlunda ut och var mer lik Farley han själv, och sättet han framför i den scenen får en att tänka på Wreck It-Ralph. Den scenen visade att Farley kunde även vara seriös, men ändå rolig.