2.5

I Am Michael

Den kontroversiella sanna historien om gayaktivisten Michael Glatze som förkastar sin homosexualitet och blir en kristen pastor.

Originaltitel I Am Michael
Regissör Justin Kelly (I)
Manus Justin Kelly (I), Stacey Miller
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare James Franco, Zachary Quinto, Emma Roberts, Charlie Carver, Avan Jogia, Daryl Hannah, Lesley Ann Warren, Jefferson Mays, Jan Maxwell, Ahna O'Reilly, Nick Rehberger, Leven Rambin, Kevin Cahoon, Blake Lee, Jacob Loeb, Daniel Polo, Evie Thompson, Devon Graye

Biberkolben
2018-06-19
Bibeln är en livsfarlig bok. LÄS DEN INTE, FÖR GUDS SKULL.
NoWireHangers
2017-09-17
Intressant historia som är lite väl långsamt berättad. Historien fick inte heller någon riktig avslutning kändes det som.
Kayuzuzu
2017-07-12
Intressant ämne men tyvärr är manuset väldigt basic och känns som att det är en skoluppsats om en känd person.
Tatty
2017-07-09
Ganska bra film och intressant.
ebbaröd
2017-06-28
Jag har som princip att inte betygsätta om jag inte sett klart filmen, hur dålig den är är. Det var länge sedan jag var så nära att bryta den principen.
Kajanus
2015-09-04
En film som ifrågasätter händelseförlopp och ställer frågor längs vägen. Franco är bra men Quinto stjäl varenda scen han är med i. Absolut ingen homerun, men likväl viktig.
Zipper
2015-09-04
Intressant film om mekanismerna bakom hur en människa övertygas om att förneka sin natur. Inte klockrent utfört men okej.