I Am Mother

När mänskligheten drabbas av massutrotning blir en tonårig flicka uppfostrad av en moderlig droid, men när hon träffar en annan människa ställs hennes värld på ända.

Originaltitel I Am Mother
Regissör Grant Sputore
Manus Michael Lloyd Green
Genre Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Clara Rugaard, Hilary Swank, Luke Hawker, Tahlia Sturzaker, Jacob Nolan, Maddie Lenton, Hazel Sandery, Summer Lenton, Rose Byrne (röst)

mammene
2020-04-06
Mycket fascinerande scenario, just det att man kunde leva sig in i flickans roll, med hennes ovisshet som även blev tittarens. Inte förrän i slutscenen trodde man sig förstå, eller? Det kanske var lite synd att det inte behölls samma stil filmen igenom, men inget att hänga upp sig för mycket på. Tänkvärd.
StureStenhög
2020-04-04
Ett fascinerande upplägg som filmen på det stora hela också lyckas ta tillvara på. Dess största styrka är att den sätter oss som publik i samma situation som huvudpersonen. Med den sparsamma information vi har tilldelats blir det omöjligt att veta vem man egentligen kan lita på. Där finns också en del att fundera på kring hur den miljö, med tillhörande idéer, vi växer upp i påverkar vår syn på världen. Tyvärr mynnar allt ut i ganska välbekanta tankar i slutändan, men allt hänger åtminstone ihop bra rent logiskt. Ett värdigt tillskott till genren
Marrudin
2020-01-02
Snygg, seg film med en plot som inte är trovärdig. Stor potential, kunde varit så mycket bättre.
HencePence
2019-11-04
Mitt stora problem med filmen är all potential som kastas bort för att ge plats och plattityder och enkla plotlines. En riktigt intressant premiss som hade kunnat gå i flera olika riktningar vad gäller moral och människa/maskin (god/ond). Tyvärr blir det bara en enkel dualitet kvar av allt och sista halvtimmen är grafiskt snygg, men oerhört frustrerande att titta på. Hade kunnat vara så mycket mer!
2019-10-13
Coolt koncept och bitvis bra stämning, men helheten är rätt så seg och platt. (6+/15)
Robkiller
2019-08-13
Rätt snygg, men handlingen lämnar en del att önska.
Halofreak92swe
2019-08-04
Intressant och spännande men faller lite mot slutet. Vill ha mer bakgrund och gärna en fortsättning.
myslas
2019-07-27
Nog har man sett betydligt sämre dystopier än det här även om konceptet inte funkar hela vägen. Bra och spännande till största delen hur som helst.
2019-07-17
Riktigt bra, snyggt gjord och den känns trovärdig och mer påkostad än vad jag tror att den är. Ganska intressant koncept men vissa spännings- och action-moment känns krystade och filmen blir aldrig fullt så intressant som jag liksom hoppades att den skulle bli. Men, jättebra. Den är intressant och jag känner mig väldigt osäker på vad jag ska tro hela vägen och känner mig ändå rätt nöjd med allt. Det är en stark trea. Men även om potentialen för en fyra finns här så är den aldrig riktigt nära.
Christofer
2019-07-09
Nära en fyra i betyg, men några oklara detaljer gör att jag sänker. Inte helt nöjd med slutet, även om det inte störde mig så mycket som det verkar ha gjort för vissa andra. Oväntat snyggt och stämningsfullt var det hur som helst, dessutom med stabilt skådespeleri och ett passande soundtrack.