I Am Mother

När mänskligheten drabbas av massutrotning blir en tonårig flicka uppfostrad av en moderlig droid, men när hon träffar en annan människa ställs hennes värld på ända.

Originaltitel I Am Mother
Regissör Grant Sputore
Manus Michael Lloyd Green
Genre Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Clara Rugaard, Hilary Swank, Luke Hawker, Tahlia Sturzaker, Jacob Nolan, Maddie Lenton, Hazel Sandery, Summer Lenton, Rose Byrne (röst)

2019-10-13
Coolt koncept och bitvis bra stämning, men helheten är rätt så seg och platt. (6+/15)
Robkiller
2019-08-13
Rätt snygg, men handlingen lämnar en del att önska.
Halofreak92swe
2019-08-04
Intressant och spännande men faller lite mot slutet. Vill ha mer bakgrund och gärna en fortsättning.
myslas
2019-07-27
Nog har man sett betydligt sämre dystopier än det här även om konceptet inte funkar hela vägen. Bra och spännande till största delen hur som helst.
2019-07-17
Riktigt bra, snyggt gjord och den känns trovärdig och mer påkostad än vad jag tror att den är. Ganska intressant koncept men vissa spännings- och action-moment känns krystade och filmen blir aldrig fullt så intressant som jag liksom hoppades att den skulle bli. Men, jättebra. Den är intressant och jag känner mig väldigt osäker på vad jag ska tro hela vägen och känner mig ändå rätt nöjd med allt. Det är en stark trea. Men även om potentialen för en fyra finns här så är den aldrig riktigt nära.
Christofer
2019-07-09
Nära en fyra i betyg, men några oklara detaljer gör att jag sänker. Inte helt nöjd med slutet, även om det inte störde mig så mycket som det verkar ha gjort för vissa andra. Oväntat snyggt och stämningsfullt var det hur som helst, dessutom med stabilt skådespeleri och ett passande soundtrack.
Mikael602
2019-07-03
Bra sci-fi hela vägen fram till slutet som blev platt som en pannkaka.
Tatty
2019-07-02
Intressant och spännande film! Ganska okej att kolla på när man inte hittat nå att se på en tråkig dag.
karlmats
2019-06-28
Härlig stämning hela filmen igenom. Clara Rugaard gör en väldigt bra insats i huvudrollen i en film som skulle kunna beskrivas som än blandning mellan Ex Machina, 10 Cloverfield Lane, Moon och Brigsby Bear. Alla de filmerna gillar jag förvisso mer men det förtar inte mycket då det är en lockande premiss och den här filmen gör många saker rätt också. Hilary Swank samspelar bra med Rugaard och man undrar hela tiden hur allting hänger ihop. Att den kan hålla så pass hög lägstanivå med så lång speltid och bara två huvudskådisar plus en robot är ganska imponerande men jag hade nog ändå klippt ner den 10 minuter i mitten. Även om budgeten förmodligen är ganska låg så ser den snygg och stilren ut. Många verkar klaga på slutet, jag har inte så stora problem med det och det blir ändå lite att filosofera kring. Jag tycker att den förtjänar sin 3a till slut även om det är med viss tvekan.
norenorama
2019-06-23