2.9

I Am Not a Serial Killer

15-åriga John Cleaver är farlig, och han vet det själv. Han är besatt av seriemördare, men vill verkligen inte bli en. Fruktansvärda impulser frestar honom ständigt, så för hans egen skull, och för dem runt omkring honom, lever han med strikta regler för att hålla sig "normal". Men när ett riktigt monster dyker upp i staden måste han att släppa ut den mörkaste sidan av honom i syfte att stoppa det...

Originaltitel I Am Not a Serial Killer
Regissör Billy O'Brien
Manus Billy O'Brien, Christopher Hyde
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Max Records, Christopher Lloyd, Laura Fraser, Christina Baldwin, Karl Geary, Dee Noah, Lucy Lawton, Anna Sundberg, Raymond Brandstrom, Michael Paul Levin

Pyong
2019-01-28
Oväntad och lite märklig. Långsam start, nervkittlande mitt och ett slut jag inte kan avgöra om jag gillade eller inte. Den har ungefär lika många bra punkter som dåliga, så den hamnar på en stadig trea. Rekommenderas som en söndagsfilm för den som vill se något lite annorlunda.
2018-10-07
Lågt tempo, tunn story, karaktärer man inte bryr sig om och halvdana skådespelarinsatser. En riktig skitfilm helt enkelt.
Asmorod
2018-03-23
Oerhört tråkig uppbyggnad för ett oväntat bra slut.
haajen
2017-01-22
En variant på Kings Apt pupil, vissa delar, regi och delar av ensemblen, är bra men den är på tok för seg och spårar ut mot slutet.
Engravadlax
2017-01-21
Inledningsvis väntade jag mig en psykopatfilm som American Psycho eller Nightcrawler, och jag tror att jag hade föredragit det då Max Records gör en väldigt övertygande liten mini-Bateman, men den övernaturliga vändningen var väl också ok. Eller nåt. Utseendemässigt känns det ganska tidigt 00-tal, vilket är lite kul.
Llamia
2017-01-06
Superfin liten pärla!
void0
2017-01-01
Kunde lätt varit en fyra om det inte vore för sista 15 minuterna.
StureStenhög
2016-12-04
Ingen fullträff direkt, men här finns ändå tillräckligt många udda ingredienser för att kompensera för ett något ordinärt utförande. Att vår huvudperson och good guy är en sociopat som kämpar emot sin egen natur är ett intressant grepp, kanske hade man kunnat göra ännu mer med det, och det kan kännas lite frustrerande att följa honom, men just därför är det imponerande att man har vågat köra den linjen så konsekvent. Alltid kul att se Christopher Lloyd också, han sköter sig bra i en roll som jag också är lite kluven till, men det man väljer att göra med honom är även det intressant. Just det faktum att mina invändningar lätt kan vändas till något intressant är nog det som gör att jag ändå måste gilla det här och sätta en trea
Lenkan
2016-10-09
Udda liten film, men jag gillade den
Medlock
2016-09-15
Jag bjuder här på dagens bästa filmtips: Ödsla inte bort din tid på denna - den suger ordentligt.