3.7

I Am Sam

Den utvecklingsstörde mannen Sam är en ensamstående far till en dotter, Lucy. Sam är ett stort fan av The Beatles, och med hjälp av dem och sina udda vänner lyckas han uppfostra Lucy. När Lucy fyller sju år och är på väg att gå om sin far i fråga om kunskap och intellektuell förmåga hotas deras täta förhållande då en socialarbetare träder in i bilden och vill placera Lucy i fosterhem.

Originaltitel I Am Sam
Regissör Jessie Nelson
Manus Jessie Nelson, Kristine Johnson
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Sean Penn, Michelle Pfeiffer, Dakota Fanning, Dianne Wiest, Loretta Devine, Richard Schiff, Laura Dern, Brad Silverman, Joseph Rosenberg, Stanley DeSantis, Doug Hutchison, Rosalind Chao, Ken Jenkins, Wendy Phillips, Mary Steenburgen, Marin Hinkle

Asmorod
2018-11-05
På det stora hela väldigt slätstruken och märklig. Med vissa ljuspunkter som skiner som solsken.
2018-01-01
Inte alls så dum,,,

2017-08-07
Sean Penn gör sin sannolikt sämsta rolltolkning någonsin i den här filmen. Han är inte ens det minsta övertygande och han spelar faktiskt över ganska rejält emellanåt. I övrigt är filmen bra men jag hade tyckte bättre om den om Penn presterat bättre eller om man valt en annan skådespelare.
Spritzbau
2017-06-22
Filmen träffade rätt på så många nivåer att jag storgrät mest hela tiden. Underbart känsla i karaktärerna och fantastiskt spelat. Hatten av!
Jamesa
2017-05-26
Välspelat av Pfeiffer och särskilt Penn.Helt ok, men alldeles för sökt för min smak. Borde gripa tag mer.
2017-05-25
Den är välspelad och välskriven men jag tycker att det saknas något .Stark trea, men känns sökt på nått vis.
2016-10-22
Väldigt bra och gripande film med bra skådespelare. Dakota Fanning var en väldigt duktig skådespelerska redan i väldigt tidig ålder.
supermancover
2016-05-06
Sean Penn är helt fantastisk i denna (också). Har sett filmen 5-6 gånger och den är fortfarande lika bra. Magisk. Känner igen mig i osäkerhet och hjärtekross. I att hela tiden tro att man kanske hittat på allt och att alla andra har rätt. Dakota Fanning är magisk, precis som i resten jag sett med henne. Allt är fint i denna. Jag vet inte ens hur jag ska formulera mig då jag inte kan göra filmen rättvis i ord. Se den, så förstår ni.
2015-11-19
Jättefin och jättebra och Penn gör en lagom tillbakahållen insants utan att släta över brister för mycket. Men helheten känns för rak och enkel. Stark trea!
hellis
2015-10-24