2.9

Jag, Anna

Anna, en kvinna som försöker samla ihop livsskärvorna efter en plågsam skilsmässa, följer en man hem som senare hittas mördad. Hennes koppling till den mördade mannen väcker polisens intresse, inte minst kommissarien Bernie Kominski som har sina egna skäl att förhöra den gåtfulla Anna.

Originaltitel I, Anna
Regissör Barnaby Southcombe
Manus Barnaby Southcombe
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Charlotte Rampling, Gabriel Byrne, Hayley Atwell, Eddie Marsan, Jodhi May, Ralph Brown, Max Deacon, Honor Blackman

mammene
2022-06-30
Två stabila skådespelare i fronten, Chrlotte Rampling och Gabriel Byrne och jag måste säga att Rampling är enastående bra på att spela obehaglig. Men jag tyckte att man krånglade till historien väl mycket, bra försök och länge var det bra, men på sluttampen vred man till det väl mycket, blev mycket funderande för att få ihop det. En rätt stark tvåa blir det iaf.
solan
2015-06-22
Ingen spänning. Bara mörkt foto.
Gigi1943
2014-06-03
Nåt märkvärdigt skådespeleri kunde jag inte lägga märke till, det var ganska taffliga skådisar och jag begrep inte vad det var som cirkulerade i handlingen, var det mordet på den där gubben eller var det nåt med ett barn som skulle ha ... ja, ni ser, jag trodde hon hade nåt gmmalt om ett försvunnet eller dödat barn, men det var det kanske inte. Jag tycker den var märklig, varken intressant eller spännande, jag satt som ett fån när den slutade ...!
answai
2014-01-16
Poänglös
WillyV
2013-11-12
Ja, svag fyra istället för en trea, och detta enbart tack vare Rampling. Vilken aktris! Vilken utstrålning! Vilken kvinna!
2013-10-10
Den psykologiska thriller den försöker vara finns där bakom nånstans, men den känns alldeles för slätstruken för att engagera. Duktiga Byrne och Rampling förtjänade ett bättre manus.
haajen
2013-05-07
Rampling och Byrne är väldigt bra och filmen börjar starkt men tappar alltmer mot slutet, storyn håller inte riktigt samma nivå som de två huvudrollerna.
Bomaniac
2013-03-19
Bra skådespeleri och intressant intrig. Men jag tappar intresset efter halva filmen. Det lunkar bara på. Man kanske behöver se den igen. ...eller inte.
mazquara
2013-03-13
trams
origC-J
2012-09-28
En i grunden enkel film, berättat på ett elegant vis där åskådaren ständigt svävar i ovisshet om vad som ska hända. Snyggt foto, kompetent regi och två veteraner i centrum räcker till en svag fyra.