2.2

I brottets gränsland

Billy har släppts ut villkorligt från ungdomsvårdsskolan, och erbjuds en chans att komma tillbaka till samhället. Men det är inte så lätt att hålla sig borta från de gamla kompisarna. Hans bror Joe går det betydligt bättre för; han är duktig i skolan, jobbar, samt är snabbast i countyt på 800 meter. För att hjälpa Billy föreslår Joe att de ska börja träna tillsammans.

Originaltitel Across the Tracks
Regissör Sandy Tung
Manus Sandy Tung
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Rick Schroder, Brad Pitt, Carrie Snodgress, David Anthony Marshall, Thomas Mikal Ford, John Linton, Cyril O'Reilly, Jack McGee, Annie Dylan, Bebe Drake, Kent Lipham

largodil
2008-10-15
haha... skönt kalkonig, så den får en trea i alla fall. Mest för alla sköna klichéer :)
IrwinFletcher
2008-04-05
Pitt har lite mer av en löparkropp än den lite plufsige schroder. Men ändå en helt okej sportfilm.
O´Reilly
2007-09-10
Skåderspelet från "bröderna" kan man ju verkligen diskutera.
Gobo
2006-10-16
Shit va usel film!
Pedro
2005-06-12
Nu var det ett bra tag sedan (10 år) som jag såg denna film, men jag minns att jag tyckte den var hyfsad. Fast jag kanske hade tyckt annorlunda idag...
TrueTormentor
2004-04-22
Vet inte om jag tycker att den är speciellt mycket uslare än Karate Kid, snarare ungefär lika dum.
2003-05-08
Som en usel lågbudgetvariant av Karate Kid (!) - fast med löpning.