2.9

I Don't Feel at Home in This World Anymore

När en deprimerad kvinna blir rånad finner hon nytt syfte med livet i att leta rätt på tjuvarna tillsammans med sin störiga granne. De hamnar snart på alltför djupt vatten och ställs mot ett gäng degenererade brottslingar.

Originaltitel I Don't Feel at Home in This World Anymore.
Regissör Macon Blair
Manus Macon Blair
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Melanie Lynskey, Elijah Wood, David Yow, Jane Levy, Devon Graye, Christine Woods, Robert Longstreet, Gary Anthony Williams, Myron Natwick, Derek Mears, Jason Manuel Olazabal, Lee Eddy, Matt Orduna, Michelle Moreno, Jana Lee Hamblin

Bear
2020-03-02
Inte bortkastad tid, men lite rörig som många varit inne på och finns annat som är mer värt att kolla på. Att Elijah Wood medverkar i konstiga filmer är dock ganska väntat :)
2019-10-20
Som film betraktat är den riktigt klen. Produktionen är B:ig och manuset flortunt. Däremot bjuckar den på ett flertal riktigt roliga scener. (6+/15)
Hanness
2019-08-20
Min typ av humor.
Supernaut
2018-12-30
Ojämnt tempo men överlag väldigt underhållande svart komedi.
myslas
2018-08-25
Börjar lite småkul i Big Lebowski-stil med korkade karaktärer som gör korkade saker men utvecklar sig till något mörkt och brutalt våldsamt. Det blir en konstig mix som inte riktigt funkar.
V70
2018-04-08
Lite ojämn men kul. Bra fart men ändå inte sönderklippt.
DIProgan
2018-02-11
Slutet drar ner den en bit. Kunde haft en intressantare upplösning.
HerrNenne
2017-11-02
Måttligt bidrag till genren absurd och rolig/grov.
supermancover
2017-10-07
Ojämn, och jag uppskattar inte att den försöker vara massa genrer samtidigt. Det hade varit bättre om de hade bestämt att gå all in åt ett håll istället för att vara lite-här-lite-där. Blev aldrig engagerad i nån av karaktärerna heller, och jag har svårt för Lynskey.
karlmats
2017-08-09
En film som inte riktigt vet vad den vill vara, det är ett dåligt tecken. När den försöker vara seriös är det inte speciellt intressant och när den byter fot och blir oseriös är det inte den sortens självmedvetna coolhet som jag går igång på. Ett av problemen är väl att jag aldrig blir speciellt fäst vid Melanie Lynskey, mannen på gatan-rollen är det väl sällan något drag i och även om det här varieras lite när det blir kvinnan på gatan istället så är det inte någon förbättring. Elijah Wood är mest konstig och jag vet inte riktigt vad jag fick ut av det här. Glöms nog snabbt bort och 2an är gjuten.