2.5

I Feel Pretty

En helt vanlig kvinna som kämpar med dåligt självförtroende vaknar upp efter en huvudskada och tror att hon är den vackraste kvinnan i världen.

Originaltitel I Feel Pretty
Regissör Abby Kohn, Marc Silverstein
Manus Abby Kohn, Marc Silverstein
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Amy Schumer, Michelle Williams, Tom Hopper, Rory Scovel, Adrian Martinez, Emily Ratajkowski, Aidy Bryant, Busy Philipps, Lauren Hutton, Sasheer Zamata, Angela Davis, Caroline Day, Anastagia Pierre, Gia Crovatin, Olivia Culpo, Naomi Campbell

yrkeschaufföre
2019-09-28
Jag har svårt med upplägget eftersom man ska tycka att hon inte ser bra ut, sen hade jag hellre sett att hon lyckats för att hon hade bra självförtroende, nu blir det bara konstigt.
Canomia
2019-05-23
Michelle Wiliams är rolig i den här, själva premissen, not so much
2019-05-18
Amy Schumer är en framgångsrik stand-up-komiker. Jag älskar stand-up men jag fullständigt avskyr hennes stand-up. Fascinerande är dock att efter att sett henne som skådespelare i filmen "Trainwreck" och nu denna så inser jag hur mycket jag gillar henne som skådespelare. Jag gillar här också filmens koncept och hur man knyter ihop budskapet. Jag älskar dock att se fantastiska Michelle Williams i en roll som denna. Jag har aldrig sett henne i en roll som detta.
2019-04-22
Snyggaste tjejen i filmen är helt klart Schumer - och hon slår i skallen och tycker hon är snygg(?) Lättsamt med ett sliskigt budskap och lätta komiska poänger.
dafreakish
2019-02-22
Schumer och Scovel bär upp denna fina komedi som ett härligt par med bra kemi. I övrigt är den en rolig liten glimt i ögat som tyvärr brer på med moralkakor och övertydligheter när grundstoryn är ganska bra. Svag trea som räddas tack vare bra komisk tajming rakt igenom.
haajen
2019-01-06
Börjar ok men sedan blir det bara sämre och sämre, inget minnesvärt.
WillyV
2018-11-06
Ganska så rolig med den ganska så rolig Schumer. Svag trea.
wolfheat
2018-09-05
Mycket bra story att följa men se inte denna film som en komedi, då kommer du bli besviken. Lite mer filande på manus så hade det kunnat sluta som en femma...
2018-09-01
Bitvis riktigt skarp och bra i sina poänger, men minst lika ofta spär den på dom ideal och normer den vill bryta och kritisera. Dess största problem är dock framförallt att den helt enkelt inte är rolig eller underhållande nog. Slät tvåa.
Anaythea
2018-07-26
Är tanken att vi ska tycka det är sevärt att Schumer går runt i en psykos större delen av filmen? Brukar tycka om hennes komedi men denna träffar inte målet. Hade den varit mer som Shallow Hal och mindre som Gökboet så hade det passat bättre.