1.8

I, Frankenstein

Frankensteins monster, som har fått namnet Adam följt av sin skapares efternamn, blir inblandad i ett hundratals år gammalt krig mellan två odödliga klaner.

Originaltitel I, Frankenstein
Regissör Stuart Beattie
Manus Stuart Beattie
Genre Action, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Aaron Eckhart, Yvonne Strahovski, Miranda Otto, Bill Nighy, Jai Courtney, Socratis Otto, Caitlin Stasey, Aden Young, Mahesh Jadu, Steve Mouzakis, Nicholas Bell, Deniz Akdeniz, Chris Pang, Kevin Grevioux, Bruce Spence, Virginie Le Brun, Penny Higgs

Skapad 2019-11-10 av marieherdensjo
Fantasilösa demoner som dödas och brinner upp i skärselden garanteras i varannan scen och I, Frankenstein känns närmare något fantasy-krigs-tv-spel än en film. Det här är en film för den som...   Läs mer »

2018-12-19
Löjligt dålig, en film som jag aldrig orkat kollat färdig på..
deswhip
2018-01-06
Många likheter med underworldfilmerna... Som film inte särskilt bra men i sin genre helt ok. 2+
Robkiller
2017-12-10
Änglar mot demoner och sen frankensteins monster mitt i det hela. Bygger på en serietidning och har väldigt lite med ursprungsberättelsen att göra. Trots CGI som är lite risig blir det här rätt underhållande tack vare temat och fungerar helt ok. Den är dock glömd fem minuter efter att den slutat och ska absolut inte tas seriöst på något vis.
vonadel
2017-04-13
Ibland kan man undra varför man sätter sig och kollar på en film som man med största säkerhet inte kommer att gilla. Så var det för mig när jag började kolla på denna. Men ibland vill man bara se en sån här typ av film helt enkelt. Ger egentligen ingenting förutom några ganska bra CGI-scener. Märks också att den är gjord för 3D. Tyvärr såg jag inte den i det. 4/10
Sovande_mannen
2016-11-05
Några kolla effekter. men Aaron Eckhart som Frankenstein tycker jag inte passa. "KANSKE SPOLIER" Har jag missat något eller sen här har Frankenstein slagits mot demoner??
Astrojacob
2016-07-10
Nej, nej, nej... Mary Shelley vänder sig i sin grav. Highlander i jeans möter Nighy i Potter vs OMFG. Miranda Otto måste ha slut på cashen från LOTR. Läs boken istället.
NoWireHangers
2016-02-21
Dum serietidningsactionfilm som är långt ifrån perfekt men helt klart tillräckligt bra för att roa i de ca 85 minuter den pågår innan eftertexterna börjar rulla. Eckhart är bra i huvudrollen.
Nintendo64
2015-09-08
Shit vad alla är negativa! Hade noll förväntningar när jag uttråkad startade denna en tisdagskväll på netflix och vad fick jag? Helt ok hjärndöd action som underhöll mig i 90minuter. Svag 3a!
bernold
2015-08-23
Synd att det inte finns minus i betygsskalan...
Cp-arnie
2015-08-10