1.8

I full galopp

Fred P Chaney får ärva en talande häst efter sin avlidna mor. Det visar sig att hästen har goda kunskaper om aktiemarknaden.

Originaltitel Hot to Trot
Alternativ titel I full galopp
Regissör Michael Dinner
Manus Hugo Gilbert, Stephen Neigher, Charlie Peters
Genre Komedi, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Dabney Coleman, Cindy Pickett, Virginia Madsen, Bobcat Goldthwait, Jim Metzler, Tim Kazurinsky, Santos Morales, Barbara Whinnery, Garry Kluger, Mary Gross, Liz Torres, Harry Caesar, John Candy (röst)

Dele
2021-10-21
Emellanåt dyker det upp en film som är usel på ett sätt som gör att jag känner mig förnärmad av den förnedring det innebär att sådan här smörja produceras för mänskligheten. Vad är det för fel med världen när sånt här lyckas färdas hela vägen från idé till en på riktigt existerande produkt? Varför uppträder inte alla medverkande med papperspåsar över huvudet för att slippa bli igenkända? Ja, frågorna är många.
Fläskkäft
2012-09-27
Även om denna filmen är riktad till de yngre är den ett riktigt sömnpiller. Att höra hästen tala och att se munrörelserna var roligt i ungefär 5 minuter. Efter en halvtimme började jag vrida och vända på mig och ju längre det led desto värre blev det. Jag trodde att Bobcat kunde bidra till en småkul film men här bevisar han att han är bäst i måttlig dos ala Polisskolan.
Malfunction
2009-11-30
Den bästa filmen jag sett i kategorin "film som handlar om en talande häst som är börsexpert". Kan mycket väl vara den bästa filmen som överhuvudtaget gjorts i den kategorin också.
StureStenhög
2009-10-08
Talande djur är jag väl i största allmänhet lite tveksam till och det här blev därför en glad överraskning. Men en skön häst som anordnar djurfester, spelar munspel och gör skumma postorderbeställningar kan man ju inte gärna ogilla. Bobcat är ju också en kul kille och filmen håller faktiskt en jämn rolig nivå rakt igenom. Dödsbäddsscenen måste ses som den absoluta toppen. Ett kreativt användande av undertexter uppskattas också. Det mest anmärkningsvärda är dock det faktum att det faktiskt inte finns nåt jag stör mig på i den här filmen. Det måste vara första gången i den här genren
paninaro
2009-09-29
Beskrivningen av filmen här ovanför kan vara den roligaste på filmtipset, att den kanske inte är helt akkurat gör inte så mycket då filmen överraskar positivt på andra plan. Hot to Trot är alltså en crazy djurfilm i subgenren talande djur som faktiskt överraskar positivt med sin jämnhet och, hör och häpna, avsiktliga skämt som faktiskt är roliga. Att man slipper allmänt moraliserande, jobbiga ungar och andra disneyfasoner som annars dyker upp som brev på posten i genren, känns även det som en stor bonus. vad vi har här är något så ovanligt som en lite vuxnare djurfilm och det uppskattas helt klart. Jag har dessutom aldrig tidigare skrattat så mycket under en dödsbäddsscen.
karlmats
2009-09-29
Haha grundstoryn är ju hur rolig som helst och Hot to Trot förtjänar verkligen sin plats bland crazy djurfilmens finrum. Bobcat är en väldigt rolig skådis på sitt eget lilla cpiga vis, här får han ta hand om en häst och leka börs-vd, det kan omöjligen gå fel. Talande djur brukar vara ett minus men här funkar det oförskämt bra och faktiskt sitter man och skrattar sig igenom stora delar av filmen samtidigt som det aldrig blir pinsamt dåligt. Givetvis får vi se lite svineri också som brukligt är i dessa filmer, när hästen ställer till med lägenhetsfest hade jag gjort mycket för att få en inbjudan, och om både ett vårtsvin och en get hittar ditt mitt i New York ser jag ingen anledning till varför jag inte skulle få komma in. Manuset är så dumt så jag har knappt sett maken till nåt liknande men det är väl mer eller mindre en förutsättning för den här underbara genren. En stabil 3a till detta subtila mästerverk.
O´Reilly
2008-06-30
Ja, det här var dumt, men ändå , det är ju ZED!
Snipler
2007-05-27
hemsk....
dedmike
2007-05-25
Bobcat bjuder på några skratt men de kunde använt hans röst mer. Spelade in filmen på video i onsdags natt och startade inspelningen några minuter innan för att inte missa något, och döm av min förvåning när jag ser Bobcat spela ståuppkomiker som mördat en kollega i ett avsnitt av CSI. Det blev mycket Bobcat för pengarna, först en allvarlig och sedan en komisk. Han klarade av båda roller.
kus
2007-05-24