3.2

I Heart Huckabees

Albert är en naturvän och ekologisk hjälte som läser dikter till stora stenar och planterar träd på parkeringsplatser. På senaste tiden har det dykt upp en afrikansk utbytesstudent överallt där Albert befinner sig. Vad beror det på? Och vad har egentligen affärsmannen Brad från varuhuset Huckabees i bakfickan? Och hur står det egentligen till med brandmannen Tommy som är så miljömedveten att han vägrar att åka med brandbilen vid utryckning utan istället cyklar bredvid? Albert bestämmer sig för att hyra in detektiverna Bernard och Vivian Jaffe för att få svar på alla frågor. Detektivernas arbetssätt är att följa sin klient precis överallt, inklusive toaletten, och notera vad han gör och säger. Det medför vissa påfrestningar för alla inblandade.

Originaltitel I Heart Huckabees
Alternativ titel I Love Huckabees
Regissör David O Russell
Manus David O Russell, Jeff Baena
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jason Schwartzman, Isabelle Huppert, Dustin Hoffman, Lily Tomlin, Jude Law, Mark Wahlberg, Naomi Watts, Angela Grillo, Ger Duany, Darlene Hunt, Kevin Dunn, Benjamin Nurick, Jean Smart, Sydney Zarp, Jonah Hill, Isla Fisher, Talia Shire, Bob Gunton

2017-10-23
Howler19
2016-12-01
Sådär härligt bänggalet på ett sätt som brukar bli fel, men som blev rätt ändå. David O. Russells fingeravtryck ses tydligt på sättet som karaktärerna bär filmen, kanske mer här än i någon annan av hans filmer. Marky Mark gör förmodligen sin karriärs bästa roll.
gjoob
2016-10-04
Meninglös babbelfilm med enormt enerverande karaktärer. Oavsett om den är ironisk eller inte, kommer man inte ifrån att det är en mycket påfrestande skitfilm.
Sarakin76
2016-09-06
Denne var faktisk dobbelt så bra som jeg husket den.
sawa
2016-03-31
och poängen med denna film är:?
martintf
2015-12-09
Ramlade in på denna film och hade inga eller låga förväntningar men det slutade med en väldigt underhållande resa för mig.
AddeColciago
2014-12-16
Känner igen mycket av O Russels stil från både tidigare och senaste filmer från honom, men här slår det lite bakut. Märkligt för sakens skull och sällan speciellt roligt. Inte heller tänkvärd, även om jag anar att den filosofiska fasaden kan vara ironisk. I så fall faller det lika platt som de ständiga Shania Twain-referenserna. Det egentligen enda jag roas av är Mark Wahlberg som bensinhatande brandman.
2014-11-10
Jag trodde aldrig att denna filmen skulle kunna vara så dålig. Trots att det vimlar av intressanta skådespelare så är detta bara en massa dravel. Det är så otroligt ointressant det som visas och jag var nära att somna flera gånger. Kul "Gag reel".
Itake
2014-06-06
Nja
StureStenhög
2014-04-08
En film som vill vara så crazy att den slår knut på sig själv, resultatet blir kaosartat och tramsigt. En komedi med filosofiskt tema är annars ett koncept som lockar mig, men här blir filosofin aldrig nåt annat än ett redskap för undermålig humor. Jason Schwartzman, Mark Wahlberg och Lily Tomlin är dessutom störande i största allmänhet. Nåt enstaka skämt funkar, men i övrigt var det här bara tröttsamt