I höjd med helvetet

En psykotisk man tillverkar en bomb med kemiskt stridsmedel och placerar den på en Boeing 747. På planet finns förutom 300 vanliga resenärer, även mannens exfru.

Originaltitel Nowhere to Land
Regissör Armand Mastroianni
Manus Matt Dorff
Genre Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jack Wagner, Christine Elise, James Sikking, Mark Lee, Rachael Blake, Helen Thomson, Damian Pike, Laurie Foel, Ernie Hudson

Skapad 2019-10-13 av cineasten89
Vad har hänt med riktigt bra bombhotade filmer? I höjd med helvetet är ju inte ens i närheten av en bra och imponerande film, det är så irriterande dåligt. 300 människor tas som gisslan ombo...   Läs mer »

jonbo
2011-09-28
Mycket dålig.
AddeColciago
2010-08-19
Jag njuter av stora drag. Det här är B-film när den är som bäst. Tillräckligt med spänning för att man ändå vill veta hur den slutar och tillräckligt med idiotiska ageranden att man kan skratta åt det. Dessutom har jag sett betydligt värre.
jimmyringo
2008-11-03
Typiskt Hallmark - skit. Både förutsägbart och klyschigt.
FilmGuden
2008-03-02
Rätt godkänd och bitvis väldigt spännande thriller. Ernie Hudson vid sidan om, ger som alltid mycket charm. Såpastjärnan Jack Wagner gör också ett bra jobb.
kexchokladet
2008-02-20
Denna är väl sådär..bra och spännande intrig..men castingen går ju inte till historien
ix
2005-09-10
otroligt fånig :)
Stiggy
2005-08-17
En spännande thriller.
W.Andersson
2005-08-17
gillar såna här filmer...
Steinman
2005-08-11
Inte särskilt bra, men slutet var ändå så pass spännande att den får en trea ändå.
fantomdansaren
2005-08-10
passagerare 59? 57, om jag får be. för övrigt bättre än den här. fast bombfilmer är alltid hyfsat spännande, vare sig man vill eller inte.