2.9

I Kill Giants

Barbara är en trotsig, lillgammal, frispråkig och ensam tjej som relaterar mer till låtsasvärldar som Dungeons & Dragons. Hemma gör hon livet svårt för sin äldre syster Karen, som tar hand om henne och deras bror. I skolan får psykologen Mrs. Mollé upp ögonen för Barbaras alltmer oroande beteende. När hon tvingas hantera förlust och mobbning börjar Barbaras fantasivärldar slås ihop med hennes verkliga värld, och hon blir besatt av vad hon ser som sitt uppdrag: att döda jättar.

Originaltitel I Kill Giants
Regissör Anders Walter
Manus Joe Kelly
Genre Drama, Thriller, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Madison Wolfe, Zoe Saldana, Imogen Poots, Sydney Wade, Rory Jackson, Allanah O'Connor, Maya Peters, Art Parkinson, Jennifer Ehle, Don Wycherley, Aideen Wylde, Noel Clarke, Sonya Kelly, Ben Carolan, Brandon Maher, Amanda Stuart, John Boyle (röst)

fridenpaden
2020-03-30
Den var väl helt okej men jag tycker boken är bättre. Filmen förklarar mycket på näsan - först ser man scenen och därefter är det någon som säger typ "så här ska du tolka vad som hände". Boken lämnar en fortfarande med frågor när man nått slutet.
Mysharry
2019-09-17
Bitvis vacker, men upplägget är förvirrande och otydligt. Känslan infinner sig aldrig. Finns många bättre filmer med samma tema. Fula animeringar. Har man aldrig sett en liknande film, är det säkert en trea, men för mig är tvåan tydlig.
KyLLo
2019-07-25
Ungdomsfantasy som sticker ut. Jag har nog aldrig tidigare sett något jämförbart. Välproducerad, fina detaljer, bra styling och budskap. Tycker om att den tar upp psykiska problem seriöst och att det inte bara är fantasy, utan i grunden verklighetsnära.
päronanton
2019-07-12
Väldigt fin film, med vackra miljöer och musik. Madison Wolfe är bra!
kboman
2019-01-10
Konsten att totalt schabbla bort ett intressant upplägg och göra en trött dussinfilm istället. Det enda överraskande på slutet var att karaktärerna inte gick omkring med plakat där det stod "SENSMORALEN ÄR: ".
Ramza
2018-12-05
Absolut fin och välgjord. Men man har sett det tidigare i ännu bättre utförande.
Benisakura
2018-10-02
Finns en del väldigt fina scener och budskap som höjer den till en trea.
Vertov
2018-06-12
Något trög i början men blir allt bättre. Fin film!
DIProgan
2018-05-28
Stämningsfullt och älskvärda karaktärer.
PeterTheW
2018-04-01
Välspelad o snygg men väl seg.