2.7

I Love Maria

The Apollo Gang planerar att ta över stan med hjälp av gigantiska robotar. Polisen har ingenting att sätta emot när Apollo Gang plötsligt skickar Maria på dem, en cyborg stöpt efter en kvinnas yppiga former. Men någonting går allvarligt fel när Maria plötsigt börjar utveckla mer och mer människolika känslor.

Originaltitel Tie jia wu di Ma Li A
Alternativ titel Roboforce
Regissör David Chung, Tsui Hark
Manus Yuen Gai-chi, Tsui Hark
Genre Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Dennis Chan, Tony Leung Chiu-wai, Paul Chu, John Sham, Ben Lam, Tsui Hark, Kirk Wong, Sally Yeh, Lam Ching-ying

Zebulonm
2017-07-25
Nördig men rätt trevlig och rolig..
SONGUN
2014-12-10
ganska rolig, snygg och häftig
menschenfeind
2008-09-30
Rörig, ojämn och bitvis seg, men bitvis är den också riktigt cool och musiken är utsökt.
yangbo
2007-06-04
till och från är det bättre än förväntat och till och från var den rent katastrofalt löjlig, det är svårt att sätta ett riktigt betyg på det här, men det är inte värdelöst, synd bara att Tony Leung Chiu wai ska vara med i sånt här, men jag har väntat länge på att se denna och nu är det äntligen gjort!
MilkMonkey
2007-05-14
ljusår från Robotrix, den hongkongska fembotfilmens Jahangir Khan
Docklands
2004-08-01
Helt klart underhållande, lite dum men helt klart charmig =) Kanske självklart men undvik den dubbade versionen
devalanteriel
2003-02-18
"Yes... but... so... of course!" "I love to eat the brain!"
Earthbind
2003-02-18
"There's no way you can trust her. Her missile is gigantic."