2.1

I Love Trouble

Sabrina är reporter och är mycket tävlingsinriktad, vilket den äldre kolumnisten Peter får känna på ordentligt.

Originaltitel I Love Trouble
Regissör Charles Shyer
Manus Charles Shyer, Nancy Meyers
Genre Action, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Julia Roberts, Nick Nolte, Robert Loggia, Olympia Dukakis, Nora Dunn, James Rebhorn, Charles Martin Smith, Saul Rubinek, Kelly Rutherford, Marsha Mason, Eugene Levy, Dan Butler, Paul Gleason, Jane Adams (II)

2019-06-27
Inte helt kass film, men jag verkligen hatar samspelet mellan huvudpersonerna och den "charmiga" omaka par humorn som den försöker sig på. Och det är så otroligt många osmakliga och störiga moment så det kan omöjligtvis bli mer än en etta.
2017-11-04
Nja, har lite svårt för Julia Roberts, så åter ett NEJ!
Djason
2015-03-09
Lite småcharmig men och ganska menlös film men Nick Nolte är ju allt som oftast sevärd och så även här.
ulpe01
2012-12-30
Lättglömd bagatell. Svag tvåa.
FilmGuden
2010-09-08
Oföraglig och småcharmig Thrillerkomedi. Gillar inte Julia Roberts, men Nick Nolte kompenserar henne och mer därtill.
FarbrorKit
2009-12-20
aaaaah varför sitter jag och ser på den här smörjan fortfarande?
paninaro
2008-11-03
Totalt orealistisk, helt förutsägbar, tramsiga saxofonslingor så fort Julia Roberts ben kommer i bild och och utöver det så är den seg. Noltes och Roberts relation är inte ett dugg trovärdig. Plus för ett utsökt två minuter långt murvelkollage.
il_genio
2008-09-08
Tyckte ändå den var helt ok, alltid haft svårt för Nolte men här funka han bra. Och Julias roll e ju som klippt o skuren för henne
Bomkia
2008-06-13
Inga som helst överraskningar i manuset vilket i slutänden är det som sänker filmen. 2a.
IrwinFletcher
2008-06-07
Jag tycker Nolte och Roberts har bra kemi.