3.2

I Love You, Man

Peter Klaven är en man utan vänner som går på en serie av manliga dejter för att hitta en bestman till sitt bröllop. När han väl hittat en bestman, sätter denna nya vän hans relation med fästmön på prov.

Originaltitel I Love You, Man
Regissör John Hamburg
Manus John Hamburg, Larry Levin
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Paul Rudd, Jason Segel, Rashida Jones, Andy Samberg, J K Simmons, Jane Curtin, Jaime Pressly, Josh Cooke, Jon Favreau, Sarah Burns (I), Lou Ferrigno, Rob Huebel, Aziz Ansari, Nick Kroll, Thomas Lennon, Mather Zickel, Joe Lo Truglio, Carla Gallo

Skapad 2019-10-26 av MrsRatched
Zooey (Rashida Jones) och Peter (Paul Rudd) ska gifta sig och under tiden som förberedelserna pågår inser Peter att han har ett betydligt skraltigare \"entourage\" än Zooey. Orsaken är att han al...   Läs mer »

drj
2017-12-16
Såå djupsinnigt om manligt/kvinnligt. Sett det förr? 100 000 000 gånger
Sunken25
2016-12-21
Bra komedi, bra skådisar som är perfekt castade och ett hyggligt manus. Gillar man komedier där man inte behöver tänka så mycket som jag gör så är detta en perfekt film för dig.
wasteoftime
2016-09-14
Jag minns när jag såg den här på bio när den kom, och att jag gillade den. Jag var lite osäker på hur mycket jag faktiskt skulle gillad en idag. Ganska mycket ändå. Mycket nog för att den ska ta sig upp på en tvåa, men inte mycket mer. Första halvtimmen är sådär, sedan kommer den igång, och det blir stadigt bättre. Men aldrig mer än bra. Men det är inte så dåligt det heller! Lagom ostig feel-good/buddy-buddy-film.
RunRiot
2016-02-09
Jobbig jäkla rulle! Någon sorts mysfaktor har den dock, men störde mig mest på den.
StureStenhög
2015-11-02
Jag tänkte under hela filmens gång att det här påminner en hel del om Seinfeld-avsnittet The Boyfriend, och när jag kollade upp saken efteråt så visade det sig att det avsnittets manusförfattare även har skrivit manuset till denna. Vilken jävla one trick pony. Tyvärr finns dock inget av Seinfelds fingertoppskänsla här, istället blir det som vanligt en massa icke-subtil humor kastad rakt i ansiktet. Men det är ändå inte katastrofalt på något sätt, det är bara inte speciellt roligt. Jag kan iaf sitta och kolla på det här utan att direkt vantrivas, det är helt enkelt en helt vanlig menlös amerikansk komedi från 2000-talet
menschenfeind
2015-04-07
En typisk Ben Stiller/Owen Wilson-film utan Stiller och Wilson. Plågande att ta sig igenom.
Andravåningen
2015-01-18
lite roligare än vanligt, mest tack vare paul rudd, men har man sett några sådana här filmer har man inget stort överseende med de bedrövliga sluten. stark tvåa dock.

2015-01-18
Så fort man ser de här nunorna vet man ungefär vilken typ av film man kan vänta sig. De är härliga, inget snack om den saken. Filmen hyllar också Rush vilket är positivt, det förstår ju vem som helst. I love you man får 3. Rush får 5.
Lunken
2015-01-17
I love you Tyco Brahe!
2014-12-31
Detta är helt klart den bästa Judd Apatow-filmen som jag har sett där Judd Apatow inte har det minsta att göra med produktionen. Jason Segel och Paul Rudd är favoriter sedan länge och är här hur sköna som helst. Att de sedan omringas av komedi-kompetens som Rashida Jones, Jaime Pressly, Jon Favreau, Jane Curtin, Thomas Lennon och Andy Samberg gör saken inte sämre. Enda riktiga klagomålet jag har är att om man ska ha med den fantastiske J.K. Simmons i sin film så måste man använda honom mer!