2.9

I Love You Phillip Morris

Steven Russell är lyckligt gift med Debbie och en mönsterinvånare i staden där de bor. En bilolycka får honom att drastiskt omvärdera sitt liv. Steven inser att han måste sluta ljuga om att han är gay och beslutar sig för att leva sitt liv fullt ut - även om det innefattar att bryta mot lagen. Stevens nya syn på livet gör att han ganska snabbt hamnar i fängelset. Där tar livet ännu en ny vändning och han blir galet kär i Phillip Morris, en känslosam och lågmäld kille. Stevens hängivelse att få leva ett liv i frihet tillsammans med Phillip driver Steve till fler och flera innovativa brott. Han är beredd att göra vad som helst för att förenas med Phillip utanför murarna och han genomför en rad osannolika rymningsförsök som får omvärlden att häpna.

Originaltitel I Love You Phillip Morris
Regissör Glenn Ficarra, John Requa
Manus Glenn Ficarra, John Requa
Genre Komedi, Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jim Carrey, Ewan McGregor, Clay Chamberlin, Jessica Heap, Morgana Shaw, Leslie Mann, Nicholas Alexander, Michael Beasley, Tony Bentley, Sean Boyd, Brennan Brown, Michael Wozniak, Antoni Corone, Kennon Kepper, Rodrigo Santoro

Skapad 2019-11-14 av frienatic
Jim Carrey hittar utlopp för både sin komiska och dramatiska ådra i I love you Phillip Morris, en romantisk komedi som utmanar det heteronormativa samhället med hjälp av både slapstick och serio...   Läs mer »

RunRiot
2018-11-29
McGregor är supergullig, men annars var den här filmen mest rörig. Tyckte tyvärr att bikaraktärerna var intressantare än Jim Carrey.
2017-10-16
ganska så kul
wiberga
2016-12-26
Helt otrolig. Den hade allt, satt som fastnaglad framför skärmen tills sluttexterna rullade fram. Riktigt bra!
larsen1976
2016-10-21
En något udda roll för Jim Carrey... lite svårt att se honom som homosexuell. Men han tacklar rollen bra och spelar övertygande.
karlmats
2016-07-29
Jag kan inte riktigt ta det här på allvar. Jim Carrey som jag annars gillar generellt verkar inte riktigt gå in för att spela en gayroll på allvar, det känns lite som att han och McGregor dyngat ner sig en dag och kommit på den här idén på krogen och sen inte riktigt velat committa sig till den trots att kontraktet redan var påskrivet. Istället blir det mycket flams och ganska dålig humor. 2an är ganska svag trots en del roliga scener.
film_Alex
2015-07-23
Jag gillar Jim Carrey och här är en standardrulle i hans stuk. Rolig, ibland lite fjantig, stundtals vulgär, men överlag en rulle som duger gott för en kväll. Jag önskar bara att dom hade klippt bort allt försök till drama. Låt det förbli en fjantrulle och försök inte göra den till något mer!
2014-12-31
Mitt problem med denna film är att jag aldrig blir riktigt engagerad i vad filmen berättar. Filmen känns dessutom bra mycket längre än dess ca 90 minuter och har dessutom svårt att hittat den rätta balansen mellan komedi och drama. Detta gör att den den förlorar kvalitè på båda fronterna. Nu finns det dock scener och dialog som lockar till skratt och underhållning och Jim carrey levererar här och där men denna gången räcker det inte. En besvikelse faktiskt.

2014-12-27
Tillräckligt många leenden o småskratt för att nå trean. Verkade som att Jim och Ewan hade roligt tillsammans, litet plus för det as well.
Tatty
2014-11-22
Okej och bra film med Jim Carrey fast filmen är lite fjantig. Tycker iaf att Carrey gör rollen bra med Ewan McGregor.
JanneN
2014-10-04
Jag gillade inte filmen. Kanhända att den var bra. Fick anstränga mig lite för att se hela. Kanske det varit bättre om någon annan än Jim Carrey varit med i filmen. Han är nämligen inte min idol.