1.8

I nöd eller lust

Isabella och Micke ska skilja sig just när de bjuds till systerdotterns tre dagars bröllopsfest. För att inte sprida dålig stämning kommer de överens om att spela fortsatt lyckligt gifta. Något de visar sig vara långt ifrån ensamma om att låtsas.

Originaltitel I nöd eller lust
Alternativ titel For Better and Worse
Regissör Kjell Sundvall
Manus Monika Rolfner
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Magdalena in de Betou, Peter Magnusson (II), Mira Barkhammar, Sigrid Johnson, Katarina Ewerlöf, Johan Ulveson, Ellen Bergström, Adam Pålsson, Dan Ekborg, Maria Langhammer, Anita Wall, Sten Ljunggren, Ida Engvoll, Claudia Galli, Kalle Westerdahl

Tatty
2021-06-17
Helt galen men rolig film.
Frejis
2020-05-05
Typisk svensk film. Inte bra.
Nalleman
2018-12-30
Bred ensemble men med ett magert manus räcker det inte.
2018-11-18
Det gick att le, men allt för lite....
ToddDowney
2018-06-18
Dan Ekborg med oklanderlig timing!
HerrNenne
2018-01-07
Peter Magnusson är bra och den här är rätt rolig faktiskt.
2017-09-20
Orkade knapp se igenom den här usla film!!!
FabianBom
2016-08-24
en mix av bra och dåliga skådisar tillsammans i ett in i helvetes dåligt manus + är filmen för kort, men filmen har små överaskningar som rädda den från ett jätte magplask
RunRiot
2016-07-07
Som att titta på en trafikolycka ungefär. Katastrof trots fin ensemble och jag förstår inte riktigt vad de velat säga med detta. Stör mig enormt på den vidrigt dåliga barnskådisen. Dan Ekborg är filmens behållning ungefär och jag har svårt att inte älska Anton Lundkvist. Hade kunnat bli okej med en annan regissör.
AlbinWesley
2016-04-18
Kjull Sundvall har gjort det igen!