3.4

I mördarens spår - Ett barn försvinner

Jane Tennison har blivit befordad och blir ansvarig för utredningen av ett kidnappat barn. Spåren leder till en pedofil.

Originaltitel Prime Suspect 4: The Lost Child
Alternativ titel Det förlorade barnet
Regissör John Madden
Manus Paul Billing
Genre 90-tal, Kriminalare, Mysterium, Drama
Skådespelare Helen Mirren, Beatie Edney, Robert Glenister, Lesley Sharp, Stuart Wilson, Richard Hawley, Jack Ellis, David Phelan, Graham Seed, John Benfield, Anthony Daniels, Adrian Lukis

Dele
2023-08-13
En kompetent ihopsnickrad deckare med mer som talar till dess fördel än tvärtom.
Roswall
2017-05-31
Något platt, känns också sönderklippt sista kvarten, vilket är tråkigt.
idaho1981
2016-08-27
Grymt skådespeleri och spännande historia. Brittisk crime när det är som bäst.
2015-05-19
En stark historia och kriminaldrama som är kompetent berättad i uppbyggnad och utveckling av intrigen. Jane Tennison är fortfarande en fantastisk karaktär som Helen Mirren gestaltar med kraft. Skådespelarna är överlag starka både de återkommande och de nya rollerna för denna filmen. Mycket sevärt.
Mikka
2012-03-30
Helen Mirren är i vanlig ordning suverän, men resten av komponenterna håller här tyvärr inte samma klass. Klart sevärd ändå.
BROBJO
2011-10-10
Detta var en STOR besvikelse, jag älskar normalt Prime Suspect, men detta avsnitt fördärvas av de många usla birollsskådespelare, vilka spelar över värre än en fjärdeklassare i en skolpjäs. Slagsmålsscenerna ser bara löjliga ut med överdramatiserade rörelser, minspelen är lika löjeväckande som en pantomim. Grundhistorien är som vanligt riktigt bra men det hjälper inte när det bara är Helen Mirren och till viss del Robert Glenister som håller måttet av skådisarna.
Ola_Schubert
2009-12-05
Yes!, Yes!, Yes! Jag trodde att "Det sista vittnet" skulle vara den bästa kriminalaren, av denna sort, som jag någonsin skulle få se. Men "Ett barn försvinner" blir bara bättre och bättre och ännu bättre... ju längre in i filmen man kommer. Min enda anmärkning är möjligtvis EN svart övergång som var ful. Men det som gör filmen så bra är inte konstnärliga aspekter, där är den enbart odinärt ok. Istället är det intrigen och skådespeleriet, in i minsta detalj! Denna film skulle kunna användas som mall för hur man skall göra denna typ av kriminaldrama. Det finns flera bottnar i denna historia, men det som imponerar mest är ändå att de tänkt på absolut alla detaljer vad gäller skådespeleri, och utför dem perfekt! En mycket oväntad femma till en film som jag länge trodde skulle i hamna "Det sista vittnet"s kölvatten. Istället blev det tvärt om. En svag femma i betyg förstås. Hade jag varit specialinrktad på denna genrer så hade det kunnat varit en stark dito.
benoit
2007-12-11
en väldigt bra samt ruggig deckare i bästa engelska stil.
Arensberg
2006-10-13
spannande och med en ganska bra twist
Creap
2005-01-10
Alltid schysst med brittiska TV-deckare. Förutom att de är spännande har de ofta något intressant att säga.