4.2

I namn av de mina

Berättelsen om hur den polske pojken Martin Gray överlever den tyska invasionen och förintelsen, och om hans liv därefter.

Originaltitel Au nom de tous les miens
Alternativ titel For Those I Loved, Hitlers blodiga bödlar, Mannen med nio liv
Regissör Robert Enrico
Manus Robert Enrico, Tony Sheer
Genre Krig, Drama, 80-tal
Skådespelare Michael York, Brigitte Fossey, Jacques Penot, Helen Hughes, Macha Méril, Jean Bouise, Wolfgang Müller

Dream
2016-03-30
När man sätt filmen en gång, glömmer man den aldrig, starkt och ärligt berättad utan att dölja något, den är 100 gånger bättre än majoriteten av filmer om förintelsen som släpps nu nuförtiden. finns dock några undantag, men dem är ändå inte så kraftfulla i sin story som denna! Tyvärr har dem flesta glömt bort denna pärla, vilket är synd! Då den inte fått något DVD släpp i Sverige än så länge, men den finns utgiven i Frankrike, så man får hoppas den dyker upp här, bara att tjata på Studio S och Njuta films som sköter klassiska bortglömda DVD släpp i Sverige.
summerwind
2011-10-06
denna filmen är naken och skrymmar inte på det otänkbara som drabbade så många oskyldiga
summerwind
2011-10-06
hej framtiden man kan inte få köpa en kopia av dig jag har letat efter denna film jättelänge och allt som har med förintelsen med att göra samlar jag på mvh summerwind
foppa99
2011-09-21
hitintills efter 3 filmer så gillar jag inte Enrico.. men denna måste jag se.
framtiden
2011-06-07