2.8

I rollerna tre

En skildring av ett ovanligt sällsamt möte mellan tre skådespelerskor: Bibi Andersson, Harriet Andersson och Gunnel Lindblom. För snart 30 år sedan medverkade de i Mai Zetterlings film Flickorna.

Originaltitel I rollerna tre
Regissör Christina Olofson
Genre 90-tal, Dokumentär

Ful_fisk
2020-08-03
Ganska intressanta samtalsämnen förstås, speciellt med tanke på vilka tungviktar-skådisar det är som medverkar. Men jag tycker inte det blir så mycket av en dokumentär av det, känns mer som ett TV-program som kommit halvvägs genom nedklippningen. Blev ganska uttråkad av bristen på berättartryck. Lite småkul att ha sett, men inte något vidare bra, skulle nog jag säga.
triakel
2015-02-26
Vilken oerhört mysig dokumentär, hade gärna fått vara flera timmar längre.
kennert
2013-08-14
Mycket intressant.
sirkurt
2010-07-20
Bra och intressant om tre spännande människor.
#54
2010-04-16
Helt klart en intressant dokumentär.
Tystnaden
2008-06-27
Helt OK dokumentär, men som inte helt lyckas med sitt syfte. Att försöka filma ett möte mellan tre otroligt intressanta skådespelerskor (som vardera lätt skulle kunna fylla ut en tretimmars dokumentär för sig med sina egna livserfarenheter) som ska fungera som en hyllning till en annan fungerar inte riktigt. Trots det en mkt intressant dokumentär. Gunnels örhängen är obetalbara!
alimony
2005-06-13
man ska nog läsa olofssons bok också.