3.5

I Saw the Devil

När en seriemördare dödar en hemlig agents flickvän, tillika en pensionerad polischefs dotter, slår hans egen ondska tillbaka mot honom. Jägaren blir jaktbyte i en sadistisk katt-och-råttalek.

Originaltitel Akmareul boattda
Alternativ titel Ang-ma-reul bo-at-da
Regissör Kim Ji-woon
Manus Park Hoon-jung
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Lee Byung-hun, Choi Min-sik, Kim In-seo, Oh San-ha, Kim Yoon-seo, Nam Bo-ra, Jeon Ho-jin

GodofThunder
2019-03-01
Väldigt driven skurk, och lite sensmoral
haajen
2018-07-01
Det är en uppvisning i regi och skådespeleri och den är aldrig tråkig trots dess längd. Det är en djupt obehaglig film på flera nivåer och jag kan inte säga att det är en film jag helhjärtat tyckte om. Det är dock aldrig tråkigt och det är en upplevelse att se den - här finns flera oförglömliga scener.
2018-01-09
Helt ok....
Semiramis
2017-11-03
Tyckte tyvärr att storyn blev alltför platt. Många trådar som inte följdes upp bra nog.
Anaythea
2017-09-04
Sökte efter skräckis och hittade denna. Inte skräck. Antagonisten har inget syfte. Inte läskig alls.
Zebulonm
2017-08-10
Lee Byung-Hun e grymt bra i sin roll. Han som spelar seriemördaren e ju sjukt bra han med. O hur det är filmat. Det är smutsigt vackert ja sjukt snyggt filmat. Det är spänning rakt igenom. Det är brutalt. Ja så brutalt ibland att jag var tvungen att hålla för ögonen. Den är helt enkelt för jävla bra. Ännu en Sydkoreansk pärla...
fridenpaden
2016-07-12
Förstod först inte vad filmen gick ut på men när jag sedan fattade vad den hemliga agenten höll på med, och varför, så blev den bara bättre och bättre. Ännu en höjdarfilm från Sydkorea och den bästa hittills jag sett av Kim Ji-Woon.
cannibalrice
2016-03-05
AJ. Jag fick ont överallt av att se den här filmen.
eriqk
2016-03-02
tycker kyung-chul påminner mycket om ah kai i ebola syndrome i sitt totalt obrydda, nonchalanta och psykopatiska sätt
Rehn108
2015-11-16
Om man duckar för att blodstänk finns en oerhört snygg film som går att njuta av enbart för sin cinematografi. Och om man fokuserar på vad som faktiskt händer i filmen så är det en ruskigt rafflande resa från början till slut. Mörkt och smutsigt och samtidigt vackert. Det är så jag vill att en film ska vara! Om vi ändå ska titta på blodet. Ja det är väldigt brutalt, klart mer än jag hade räknat med. Jag finner mig testa att hålla andan och kanske hålla för öronen när de allra mest grafiska våldshandlingarna skildras. Tankebanorna var ungefär "AJAJAJ, det där gjorde ont ända till mig... bara han inte... å nej det gör han... aj aj aj... hurra, de klippte till ansiktet, då kan jag... AJAJAJ de klippte tillbaka till... aj nu är den av. *pust*" ...med det sagt. Bästa sydkoreanska film jag sett hittills. Oerhört bra.