2.2

I sista sekunden

Några turister överraskas av ett vulkanutbrott på en ö i Karibien. En maktkamp uppstår mellan hotellchefen och en borrförman om hur säkerheten för gästerna bäst ska ordnas.

Originaltitel When Time Ran Out...
Alternativ titel Earth's Final Fury, The Day the World Ended
Regissör James Goldstone
Manus Carl Foreman, Stirling Silliphant
Genre Drama, Romantik, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Paul Newman, Jacqueline Bisset, William Holden, Edward Albert, Red Buttons, Barbara Carrera, Burgess Meredith, Ernest Borgnine, James Franciscus, Pat Morita

Totenkopf
2014-10-11
Den här typen av gamla filmer kan vara hur bra som helst, den här var dock lite väl utdragen på sina ställen.
Astrojacob
2014-10-10
Nästan komisk katastroffilm med minsta möjliga lava. Budgeten för specialeffekter troligen mindre än min månadslön, så därför var detta en rejäl katastrof. Några pirriga scener räddar inte denna kalkon undan en knapp Tvåa. Enda film Newman gjorde enbart för stålarna, enligt Imdb.
myslas
2014-09-13
Irwin Allens katastroffilmer är inte alltid bra men de är åtminstone väldigt underhållande. Det här är inte direkt hans finaste produktion men betydligt bättre än "Katastrofplats Houston" (inte för att det är en merit på något sätt). Effekterna är verkligen inte av toppklass men inte heller så illa att det förstör även om man kan förvänta sig mer av en film som kostade 20 miljoner dollar 1980. Hur som helst en underhållande och överlag spännande katastroffilm. Långt ifrån Allens katastrofklassiker "S.O.S. Poseidon" och "Skyskrapan brinner" men väl värd att se ändå om man gillar genren. Stark tvåa.
ClintanTheKing
2013-10-06
Trots att detta är en b-film (och då menar jag inte att en sådan nödvändigtvis behöver vara dålig) med urusla effekter så fann jag den underhållande. Jag gillar katastroffilmer så jag tycker faktiskt denna var ganska spännande vissa stunder. Sen är det ju aldrig fel när skådespelare som Paul Newman och William Holden medverkar heller.
avante
2011-09-14
Var kom vattnet ifrån?
NoWireHangers
2009-03-09
Irwin Allens sista katastroffilm följer den klassiska mallen och är knappast något mästerverk, men underhållning för stunden om man gillar katastroffilmer. Svag trea.
MaraJade
2009-02-20
Inte så dålig även om det känns som en evighet innan katastrofen är ett faktum. Som vanligt så är människor stendumma, ta t.ex. helikopterscenen, väldigt förutsägbart hur det skulle går.
KusinKnase
2006-10-29
Katastroffilm med manus som liknar en lucktext, där man bara byter ut brand, flygolycka eller skeppsbrott mot vulkanutbrott. Vi som gillar 70-talets katastroffilmer missar givetvis inte den här, som har en hel del charm. Rekommenderas till fans av genren, men det är inte någon "Skyskrapan brinner".