I sista sekunden

Gene får ett uppdrag av några kallblodiga typer. Det går ut på att mörda guvernören som ska hålla ett tal på stadens hotell. Gene har 90 minuter på sig - annars mördas hans dotter som hålls gisslan. Filmen utspelas i realtid.

Originaltitel Nick of Time
Regissör John Badham
Manus Patrick Sheane Duncan
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Johnny Depp, Charles S Dutton, Christopher Walken, Marsha Mason, Peter Strauss, Roma Maffia, Courtney Chase, Gloria Reuben, Bill Smitrovich, Yul Vazquez, G D Spradlin
Betygsantal 1900

Anonymus
2013-03-06
Spänningsfylld dussinfilm, ganska trist och intryckslös men helt ok!
adoxa
2012-12-29
Får med nöd och näppe en trea, förmodligen för att det ändå är duktiga skådisar med som jag gillar (Depp och Walken). Jag gilkar handlingen, de lyckas skapa en spännande intrig. Sedan tycker jag inte att de går något av den, alla de möjligheter som skapas. Sådana här filmer ska vara smarta, med lite oväntade vändningar. Huvudpersonen ska iallafall vara lite klipsk och fyndig, inte bara gå runt och vara förvirrad och se plågad ut hela filmen.
Xenox
2012-10-30
Hyfsat spännande och underhållande film. Stabil trea.
SimonFrost
2012-07-09
En helt vildt latterlig historie i bund og grund. Hvorfor alt det besvær med at hyre Johnny Depp, når de selv kunne have gjort det så meget lettere. En spændingsfilm som, for mig, taber alt på en fuldstændig utroværdig og latterlig historie.
hsimpson
2012-04-11
Nja, det är väl lite småspännande, men det känns som att den inte har åldrats med stil, och med tanke på hur ung den ändå är, är ju inte det helt lyckat. Har sina stunder, men ingenting som gjorde något djupare intryck. Svag trea.
Elizadushkufan
2012-03-14
En film spännande från start till slut, inte en av de bästa filmerna med Johnny Depp, men helt klart en välgjord film som är intressant.
Caltha
2011-08-23
Riktigt bra i sin genre, dvs klockan-tickar-action, tack vare den charmigt daterade tidsfärgen och att Walken för en gångs skull har en huvudroll, samt även faktiskt Depps föredömligt nedtonade och passande småträiga insats som gör att det inte blir för smörigt. Plus för vinjetten med vackra närbilder på ett urverk till lite Elfman-aktig musik som är riktigt mysig. Jag föredrar helt klart såna här mediokra mainstreamfilmer från 80-90-tal framför dagens: de är kortare, såväl hjältar som skurkar är lite mer klantiga och därför mänskliga, estetiken är charmigt fulsnygg, man slipper nonstop specialeffekter och det analoga fotot ger en textur som får det hela att kännas mer verkligt än dagens plastigt utslätade, retuscherade digitala look som får tom skitiga och slitna ytor att se rena och fräscha och lite overkliga ut.
TimBuckley
2010-12-12
(rek 3a) Hela filmen är som en lång och utdragen "hur ska det gå" sekvens av de slag som vanligtvis brukar utgöra det sista 30 minutrarna i denna typen av filmer. Så jag myser mig alltså igenom hela filmen & lekfullt spännande är det därtill. Men den är också just "lekfullt" spännande & känns aldrig farligt sådär på riktigt. Lite grann såsom Malcovich/Eastwood filmen "In the Line of Fire" fast ett snäpp mer tam. Alla dagar i veckan en rekommendabel 3a.
ellaine
2010-08-09
Det fanns väl i stort sätt ingenting i den här som kändes det minsta trovärdigt. Jag tyckte heller inte om kameravinklar, och hur den var filmad över lag. Så trots Johnny Depp och Christopher Walken blir det inte mer än 2+
Krantzylvania
2010-05-17