2.5

I sjunde himlen

Corinnes make Louie dör, men hon bevarar minnet av honom efter hans död. Louie återföds som Alex och efter tjugo år dyker han upp i Corinnes liv igen, men då är det genom att han har lärt känna Corinnes dotter Miranda. När Alex kommer hem till Corinne och Miranda börjar han minnas sitt liv som Louie och situationen kompliceras. Vem är han egentligen - Alex eller Louie? Och vem är han kär i - Miranda eller Corinne?

Originaltitel Chances Are
Regissör Emile Ardolino
Manus Perry Howze, Randy Howze
Genre Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Christopher McDonald, Mary Stuart Masterson, Ryan O'Neal, Josef Sommer, Joe Grifasi, Cybill Shepherd, Robert Downey Jr

Djason
2017-10-18
Faktiskt bättre än väntat. Bra skådisar.
ModestyWilde
2016-05-30
Jättesöt! Gillar den! Skön ...
Ful_fisk
2015-06-10
En film som jag såg enbart pga min fabless för 80-talet och Cybill Shepherd. En romantisk komedi (typ) av gammal Cary Grant-stil, med en ung Robert Downey Jr. vid Shepherds sida. Inte särskilt rolig, inte överdrivet bra, men inte heller någon mardröm. En viss charm finnsl och man kan ju alltid glädja sig åt det fina fotot och 80-tals-soundtracket.
jonbo
2012-02-24
Ganska dålig historia.
iolani
2009-02-20
tyckte den var lite obehaglig eftersom man inte hinner få ett intryck av hur/vem louie är; för att särskilja karaktärsdragen louie/alex. otäckt också av inblandningen av dottern miranda. gav en blandning av incest och gubbsjuka. isch.
St_affan
2008-05-03
Robert Downey Jr. är helt enkelt i stort sett alltid bra. Vilken man.
Vilekon
2008-04-21
Jag har inte sett den på typ 10 år, men som trettonåring tyckte jag den var helt ok.
jeremy_jones
2008-04-14
robert downey funkar ju. men filmen är både obehagligt gullig (med tanke på innehållet) och rätt sugig
Cheezle
2008-04-13
fruktansvärt! brrrr.....
MrsSmiths
2007-04-15
Låg i solen på balkongen med bakisfrossa och tänkte att en halvkass 80-talsrulle kan väl aldrig få mig att må sämre iaf. Men tänk så fel jag hade.