3.2

I skottlinjen

Frank Horrigan är veteran i Secret Service. Hans jobb är att skydda USA:s president och hans pliktkänsla har kostat honom både familj och vänner. Frank plågas ständigt av minnet från en dag i Dallas för trettio år sedan då Kennedy mördades. Det var Frank som borde stått i vägen för kulorna. Nu återvänder minnena med dödsbringande kraft. Presidenten har mottagit dödshot och Vita Huset har satt Frank på rutinefterforskningar. Snart uppdagar han att en psykopatisk lönnmördare är ute efter presidenten. Detta utvecklas snabbt till en kapplöpning på liv och död...

Originaltitel In the Line of Fire
Regissör Wolfgang Petersen
Manus Jeff Maguire
Genre Thriller, Drama, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Rene Russo, John Malkovich, Dylan McDermott, Clint Eastwood, Gary Cole, Fred Dalton Thompson, John Mahoney, Gregory Alan Williams, Jim Curley, Tobin Bell, John Heard

Skapad 2009-02-09 av Rollywood
Frank Horrigan är en utbränd gammal agent på Secret Service som hängt med ända sedan Kennedys tid. Han anser sig kunnat stoppa mordet på Kennedy om han bara agerat och tagit skottet istället. N...   Läs mer »

deswhip
2017-09-16
Hantverk i gedigen 90-talskonstruktion. Storyn är bra och skådespelarinsatserna är solida och felfria. Men karaktärerna, även om de har ett visst djup och deras personligheter får bra med utrymme, så är de inte tillräckligt intressanta, roliga eller spännande för att filmen ska engagera just mig det där lilla extra som krävs riktigt bra betyg. 3+
2014-11-08
Det här är en högklassig och fartfylld, spännande thiller. Den är dessutom väl regisserad av Wolfgang Petersen och jag som tittare har dessutom förmånen att att se Clint Eastwood och John Malchovich visa upp sina fantastiska erfarenheter och kunnighet i skådespeleri. Filmen lyckas bjuda tittaren på ökande pulsslag från början till slut. 3+
booby
2014-10-06
På gränsen till för lättsamt. Fastnade inte för Clintan och hans hjältespel.
Grillo
2014-09-02
Bra klassisk thriller som dock är något för lång för sitt eget bästa. Clintan är en stofil men spelar nog som vanligt mest sig själv, eller åtminstone samma roll som han alltid brukar spela. Han gör det ju dock bra.
2014-06-13
Numera klassisk thriller som håller fint än idag. Eastwood är såklart stabiliteten själv och Malkovich som jag tyvärr sett i alltför många dåliga roller sköter korten rätt som vidrig mördare. Även ett bra bevis på att det gick att göra utmärkta thrillers utan vare sig massa action, retuscherade ansikten och massa effekter.
annihilat0r
2014-02-17
"In the Line of Fire" är en klassisk 90-tals-thriller, med allt vad det innebär. Närvaron av Clint Eastwood och John Malkovich förbättrar definitivt föreställningen. Detta trots att Eastwoods karaktär egentligen är hemskt osympatisk och så pass kvinnoförnedrande att manuset i dagens nutid inte hade tillåtits gå till produktion utan betydande förändringar. Men det är samtidigt så talande för hur 90-talet var – stökigt naivt. Och skulle man sakna just den naiviteten så har denna film full potential att slå på alla ens nostalgiska strängar.
Gigi1943
2014-01-03
Bra men inte speciellt sp'nnande, "kul" med den där hissscenen för man har faktiskt själv åkt i en sån (i Dallas) - läbbans. Ganska förutsägbart men underhållande. Malkovich är superbra (äckel päckel)! Gav en trea även när jag såg den tidigare.
Halofreak92swe
2013-12-30
John Malkovich är bra som skurk:)
Ojhda
2013-10-28
Stabil, bra film! Blir aldrig tråkig och håller en intresserad och spänd genom hela! Bra avslut och bra skådespeleri från alla, Speciellt Malkovich då
kakbakarn
2013-07-18
För oss som var unga på 90-talet vilar det en sorts dammig nostalgisk charm över den här typen av filmer. Det gör de förvisso inte särskilt mycket bättre. Skapligt underhållande men sticker inte ut och känns lite ytlig och ibland löjlig. Sen är det ju irriterande att Frank är en relativt dålig agent och en mycket osympatisk kvinnoförförare - men ändå får fortsätta med sitt jobb och dessutom lyckas snärja damen. Framförallt det senare är ju rätt sunkigt alltså.