3.1

I skottlinjen

Det är i Nicaragua 1979 och fotografen Russell bevakar kriget. När han tar en bild av gerillaledaren som tros vara död hamnar han i livsfara.

Originaltitel Under Fire
Regissör Roger Spottiswoode
Manus Clayton Frohman, Ron Shelton
Genre Drama, Krig, 80-tal
Skådespelare Nick Nolte, Ed Harris, Gene Hackman, Joanna Cassidy, Alma Martinez, Jean-Louis Trintignant

2019-06-14
En i raden om konflikter i bananrepubliker där USA's inblandning ifrågasätts. Brinnande ämne 1983, men kanske inte speciellt engagerande idag. Filmen är välgjord och skådisarna sköter sig, men fann den mest tråkig faktiskt. Salvador är en bättre film med ett liknande scenario.
ClintanTheKing
2013-12-01
Stabil rulle med bra skådespelare.
Mysoxen
2013-03-20
Bra lite amerikansk men den är ju amerikansk så det är väl kanske svårt att klaga på det men sensmoralen blir lite övertydlig.
Berniey
2013-01-22
Känns inte alls lika bra när man ser om den efter ett antal år! Nick nolte och det gäller övriga skådespelare med är inte övertygande! Stundtals väldigt tråkig med övertydligt agerande!
Gigi1943
2012-11-28
Ja, se den, den är kanonbra. I tv-tidningen heter den "Under fire" men hade jag inte läst där att den tidigare visats under namnet "I skottlinjen" så hade jag missat den för det namnet är ju urdåligt. Tack vare att jag älskar Nick Nolte så beslöt jag att se den och det är jag verkligen glad för, fy hundan så bra han är. Filmen är också otroligt fint filmat med bra färger och utmärkt fotograferat (bildmässigt). Kan på det varmaste rekommendera den!
johan93
2012-03-25
Håller med knudwig. Svag 3a
Blink182
2009-12-06
får nog bli en omtitt...tyckte den va lite tråkig. Trots bra skådespel från nolte och ed harris.
knudwig
2009-07-17
Lite tråkig och oengagerande för att vara riktigt bra. En svag 3a
papa_schack
2009-03-19
Jävligt fett med en amerikansk film som inte demoniserar gerillarörelser, speciellt i Sydamerika!
IrwinFletcher
2008-06-01
Måste se om den här. Minns att den var bra.