2.6

I skuggan av ett krig

David Halloran, en amerikansk bombpilot och den engelska sköterskan Margaret Sellinger, möts under ett luftanfall och blir genast förälskade, ett problem finns dock - Margaret är gift. Hennes man Paul, är en brittisk underrättelseofficer. ödet för David och Paul samman när Paul får ett uppdrag bakom fiendens linje och det blir David som får flyga honom dit. När deras plan blir nerskjutet måste de två arbeta tillsammans för att slutföra uppdraget - det är då David upptäcker vem Paul är.

Originaltitel Hanover Street
Regissör Peter Hyams
Manus Peter Hyams
Genre Drama, Action, Romantik, Äventyr, 70-tal
Skådespelare Harrison Ford, Christopher Plummer, Lesley-Anne Down, Alex McCowen, Richard Masur, Michael Sacks, Patsy Kensit, Max Wall, Shane Rimmer, John Ratzenberger

Harford
2014-03-23
Ganska usel romantik som är allt för sockersöt för att vara intressant. Men Patsy Kensit som elvaåring är bedårande! Dåligt manus och amatörmässiga specialeffekter.
Keguri
2012-07-13
Fantastiskt mysig
c3po
2010-12-31
Denna film har en mycket berörande story. Christopher Plummer är så vanligt fantastisk. Harrison Ford är dock ganska stel i början, men blir senare mer avslappnad i tolkning. En underbar musik av John Barry! Tyvärr finns det en del brister i manuset och den kvinnliga huvudrollen överspelar något makalöst. Därför kan det endast bli en stabil trea.
MaraJade
2006-01-22
Jag gillar verkligen berättelsen och både Harrison Ford och Christopher Plummer, två favoritskådisar i samma film, är suveräna. Tyvärr måste man dras med Lesley-Anne Down som jag hela tiden förknippar med Sunset Beach. Men som en underbar bonus så får man musik av John Barry.
cadja
2004-12-26
Ok, men fånig på slutet.
filmfreaket
2002-04-06
suverän! fastän jag tyckte att slutet kom lite väl hastigt inpå. Ford är fantastisk som vanligt, även Lesley-Anne!