2.7

I Skuggan av Rio

Rio de Janeiros gator är en djungel styrd av drogbossar, där döden väntar i varje gathörn. Filmen handlar om Thiago, en fotbollstokig supertalang i stargroparna för en strålande karriär. Kriminalitet, våld, fotboll och drömmar symboliserar denna film.

Originaltitel Show de bola

2008-10-06
Helt okej. Stark trea.
GinNTonic
2008-06-24
Jag har inte sett mycket från Brasilien, men vill definitivt se mer, trots att denna inte når upp i kvaliteten av "Guds Stad" eller "Människornas Stad". Denna känns lite för ologisk ibland, främst "Bossens" handlingar. Jag gillar inte riktigt slutet heller (förutom allra sista klippet, som är klockrent). Men den sköna atmosfären, rytmen, musiken, klippningen, det filtrerade fotot finns där och gör mig väldigt intresserad av Brasilien samtidigt som filmen avskräcker mig från att resa dit. Men fler Brasilianska filmer vill jag definitivt se, våldet tillhör vardagen där idag, därför känns det så mycket starkare och trovärdigare på film än det någonsin kan göra i en Hollywoodrulle.
Mr.Blonde
2007-09-03
Håller med todape, jag kommer ha glömt den om några dagar.
Systerdyster
2007-08-10
om jag skulle jämföra den med guds stad skulle jag säga att denna film inte kommer i närheten av den. Men den fötjänar ändå en 3.a tycker jag.

2007-07-17
En historia som bara rullar på. Det är okej underhållning för stunden, men samtidigt en sådan där film som man inte kommer minnas efter blott några få dagar.
Dozah
2007-07-16