2.5

I Spit on Your Grave

En ung författare reser bort från stressen i storstan för lugnet i en stuga nära en liten by där hon hoppas finna inspiration till sin nästa bok. Men några lokala bybor gillar inte hennes närvaro och beslutar sig för att lära henne en läxa. De bryter sig in i hennes stuga för att skrämma henne, men det hela urartar rätt fort och förvandlas istället till timmar av förnedring, våldtäkt och tortyr. Dock begår de misstaget att inte döda henne... för nu är hon ute efter hämnd!

Originaltitel I Spit on Your Grave
Regissör Steven R Monroe
Manus Steven R Monroe
Genre Kriminalare, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Daniel Franzese, Chad Lindberg, Tracey Walter, Sarah Butler, Jeff Branson, Andrew Howard, Rodney Eastman, Mollie Milligan, Saxon Sharbino, Amber Dawn Landrum

Skapad 2019-12-11 av Stygga-Vargen
År 1978 kom en film som blev totalförbjuden i flera länder - England, Finland, Australien och Island för att nämna några - och titeln på denna film är Day Of The Woman, men titeln kom sen att ...   Läs mer »

päronanton
2018-09-19
Riktigt obehaglig film, mådde till och med illa ibland! Den är riktigt grym! Annars väldigt spännande!
gjoob
2018-01-12
Inledningen var helt okej, våldtäktsdelen likaså, men hämnddelen var ganska tråkig (bortsett slutscenen) - nästan helt motsatt originalet, trots att den var ganska lik föregångaren. Men den lyckades bygga upp en viss stämning fram till den avslutande delen och skådespelarna var överlag bra, med undantag för Butler. Instämmer i Engravadlax kommentar att hon är felcastad som kallhamrad hämnare. Mycket svag trea.
RustyFilm
2016-12-09
Det här är en remake av en ”våldtäkt & hämndfilm” från 1978 (tror jag). En film som -78 totalförbjöds i flera länder. Har inte sett detta original men det kan knappast vara otäckare än det här.
WillyV
2016-11-26
Effektiv och välgjord. Bra gorekilks, fungerande cast och rikligt med T & A. Enkel men obehaglig. Stark trea.
Murvel48
2016-10-18
Den sista färden gifter sig med Saw... Det är i inte ofta jag sätter fyra på en skräckfilm men det här var nästan mer thrillerdrama än skräckfilm.
Brouhaha
2016-10-14
Att kalla det för skräck känns ju lite missvisande. Det är ju mer av en "feelgood-film". Första halvan är rätt jobbig att sitta igenom men sedan blir det jäkligt mysigt och underhållande. Tycker dock man kunde låtit männen åka runt och döda bebisar eller något istället för att få till bakgrunden till hela hämndgrejen, så hade inte filmen behövt vara så jäkla äcklig.
Engravadlax
2016-10-14
Fann inledningen ganska trist, mittdelen spännande, sista tredjedelen något av en besvikelse; Sarah Butler kan inte spela hatfylld hämnare, hon är alldeles för tam och hämmad. Jeff Branson å andra sidan är jävligt kuslig, resten av castingen övertygar också. Hoppas på en remake med en skådespelerska med bredare register.
ekneB
2016-10-02
Obehaglig som fan. Fanns fler än en scen som fick en att må dåligt. Bra skådespelare. Stabil 3a
Fiskjävel
2016-08-03
Första halvan var vedervärdig, andra halvan var såå underhållande. Jag kan dock inte sluta fundera på vad syftet med filmen egentligen var. 2.
2016-07-20
Faktiskt lika bra som originalet, även om remaken är lite råare på en del ställen (det är hämnden jag syftar på). Väldigt bra skådespelare.