3.3

I, Tonya

Konståkerskan Tonya Harding gör stora framsteg i det amerikanska mästerskapet, men hennes framtid i sporten äventyras när hennes exman ingriper.

Originaltitel I, Tonya
Regissör Craig Gillespie
Manus Steven Rogers
Genre Drama, Komedi, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Margot Robbie, Sebastian Stan, Allison Janney, Julianne Nicholson, Paul Walter Hauser, Bobby Cannavale, Bojana Novakovic, Caitlin Carver, Maizie Smith, Mckenna Grace, Suehyla El-Attar, Jason Davis (II), Mea Allen, Cory Chapman, Amy Fox

2020-12-27
Hahaha! Sanningshalten i denna film kan man ju undra över men den är i alla fall sjukt rolig och skådespelarna gör ett bra jobb!
vonadel
2020-07-27
Här visade sig strategin med att priotera filmer som ska tas bort från Netflix vara en fördel. Denna överraskade nämligen positivt. Visste inte att de hade valt att göra en komisk take på denna egentligen tragiska händelse. Men, det fungerade faktiskt oväntat bra. 7/10
best_jeppe
2020-05-22
Måste säga att jag tyvärr fick kämpa mig igenom denna. Jag började titta på den på Netflix och såg ca 40 min innan jag tog en paus...som varade i uppskattningsvis 2 - 3 månader. Och sedan tittade jag klart på den. Kan vara att jag inte såg allt i ett svep som gjorde att jag inte gillade den men den var inte så jätteintressant tycker jag. Bra skådespelarinsatser dock. Stabil 2a.
yrkeschaufföre
2020-02-02
Jag gillade det konstiga sättet den är berättad på och Margot verkar vara en bra skådespelare när hon får nått att bita i.
Krantzylvania
2019-12-22
Den har samma ton som "The Dirt", alltså inte tillräckligt allvarlig när den ska vara allvarlig och inte tillräckligt rolig när den ska vara rolig. Jag förstår mig verkligen inte på sånna filmer.
Zebulonm
2019-07-28
Borde gjorts mer seriös...
kanemura
2019-07-24
Lite för mycket påtvingad sassy-het och den jävliga klyschan med äldre kvinnor som är fula i munnen där man ska tänka "haha vad crazy att hon är en gammal tant men ändå säger 'Fuck'". Nu kan ju Tonyas mamma varit sån men eftersom det är gjort på ett skojfriskt sätt här så impar det lika mycket som Hangover 2. Kanonbra skådespel dock och en stor del av filmen är underhållande!
dafreakish
2019-02-13
Väl berättat om Tonya Harding och incidenten som för evigt förändrade hennes liv. Mycket visste man redan men den är ändå klart sevärd. Bra skådespeleri av Robbie och Stan men framförallt Janney som äger varje bildruta hon är med i. Dock är jag fundersam på om den komiska tonen i filmen är ett bra val eller inte. Hur hade filmen blivit om den varit mer seriös?
Raimo_1985
2019-01-21
Mycket bra. Och vare sig hennes mamma var så här genomelak i verkligheten eller inte lyckas filmen skapa filmhistoriens vidrigaste mor.
nufan
2019-01-02