1.8

I tornadons öga

Familjen Hatch bor på prärien i Nebraska. En dag drabbas området av en rad tornados som förstör allt i sin väg. Familjen splittras, och familjemedlemmarna inleder en desperat kamp för att hitta tillbaka till varandra.

Originaltitel Night of the Twisters
Regissör Timothy Bond
Manus Sam Graham, Chris Hubbell
Genre Action, Drama, 90-tal
Skådespelare Devon Sawa, John Schneider, Lori Haller, Amos Crawley, Laura Bertram, David Ferry, Helen Hughes

Robkiller
2020-03-30
Lågbudget katastrofdrama som är lätt glömd.
Grillo
2013-04-22
Ja, specialeffekterna var väl ingen höjdare men som vanligt med en tv-film förväntar man sig inte att de ska vara det... Annars tyckte jag nog att den här var lite bättre än Twister, framförallt för att den inte kändes lika amerikanskt falsk, även om slutet var väldigt sentimentalt. Man blev också lite irriterande på allt körande fram och tillbaka som gör att folk åker förbi varandra... Ändå helt okej.
Jonathan89
2010-09-12
Jag gillar den lite.
Blink182
2006-05-13
nej den här var inte bra som sagt.
InzZzomnia
2006-05-13
Bilåkarscenerna när man filmar inifrån bilen kan nog va det sämsta i specialeffekts-väg jag sett. Det ser ju ut som dom kör på bakhjulen och har en oskarp bioduk på släppet efter sig =D Och resten av filmen är ju inte direkt mycket bättre den. Tror man kan hitta bättre skådespel i en julpjäs framförd av valfri mellanstadieklass..
mgrankvist
2006-05-11
*haha* Fruktansvärd.
Chewable
2006-01-23
kräk
qnyan
2005-10-06
Skrattade dock så det räckte när dom blir jagade av tornados i slutet och dom följer efter in i en cement tunnel
Zola
2005-07-24
nej jag skratta mig igenom hela filmen
ursula
2005-07-23
extremt usel och vansinnigt underhållande. etta eller femma. men eftersom den rubriceras som action och inte komedi så får det bli en etta.