2.7

I vildaste laget

En frisinnad kvinna "kidnappar" en yuppie och drar med honom på ett äventyr som han sent kommer att glömma.

Originaltitel Something Wild
Regissör Jonathan Demme
Manus E Max Frye
Genre Romantik, Roadmovie, Komedi, 80-tal
Skådespelare Jeff Daniels, Melanie Griffith, Ray Liotta, Leib Lensky, Jim Roche, Tracey Walter, Charles Napier, Kenneth Utt, John Sayles, Margaret Colin, John Waters (I)

Skapad 2004-01-09 av BobbyPeru
Regissören Jonathan Demme - senare känd för megahiten När lammen tystnar och Philadelphia - slog igenom på bioduken först med Something Wild. Trots att han hade regisserat kritikersuccén Melvin...   Läs mer »

KyLLo
2017-04-21
Det börjar som en lättsam, småcharmig och lite mystisk 80-talsfilm, men stundtals blir den riktigt hotfull och våldsam.
Andravåningen
2017-03-29
Poänglösheten i filmen är både bra och dålig, men i sista änden är den inte särskilt minnesvärd, trots Liottas intensiva karaktär.
jopjop
2017-02-25
Förstår inte poängen. Filmen är tråkig, dum.
MrPraline
2016-02-06
Tycker den maler på i sitt tempo utan att egentligen ta fart. Tycker att tonen i filmen är väldigt upp och ner och det passade inte riktigt. Ibland är det en glad roadmovie och ibland känns det mer som Cape Fear. 2/5
jonbo
2015-05-18
Liotta är bra, Griffith o Daniels är väl ok men hör inte till mina favoriter. Storyn känns sådär, det rullar på utan några större invändningar men lite trist.
rnkrft
2013-10-09
jepp, jeff, han
TobiasRydén
2013-07-09
En svag trea. Karaktärerna är schabloner, och det verkar inte finnas några motiv bakom deras handlingar, men Daniels är svår att tycka illa om och Liottas överspel är underhållande.
Berniey
2013-02-02
Börjar riktigt bra men sen blir det tvärvändning och filmen faller platt ihop!
Kosmoskorven
2009-03-18
Nej tack. Den här filmen gjorde mig irriterad. Stör mig som fan på Melanie Griffiths karaktär. Man fick liksom lust att så på någon, vilket inte är så bra. Så tack, men nej tack.
TheOak
2009-03-17
Började bra, men gillade inte hur det vände sig mot slutet. Väldigt "unexpected" vilket är rätt kul. Stark 2:a