2.6

I Want You

Efter nio år i fängelse återkommer Martin till sin hemort vid den engelska kusten. Han vill försöka återknyta banden med sin exflickvän Helen. Helen har en vän i den stumme pojken Honda. Han smyger omkring och tar upp allting på band. En dag blir Honda vittne till något som han inte skulle ha hört, eller sett.

Originaltitel I Want You
Regissör Michael Winterbottom
Manus Eoin McNamee
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, Musikal, 90-tal
Skådespelare Rachel Weisz, Alessandro Nivola, Luka Petrusic, Labina Mitevska, Carmen Ejogo, Ben Daniels

2015-01-24
Stämningen tillsammans med Elvis Costellos låt "I want you" lämnar mig väldigt berörd.
Myllo
2012-12-11
Rollkaraktärerna är inte särskilt endimensionella eller osympatiska däremot är de dysfunktionella stackare som livet farit hårt fram med och sådana finns det ibland oss, fast vi helst inte vill se dem. Det hela är utifrån sina förutsättningar trovärdigt gestaltat.
DanielMott
2008-10-08
Winterbottom är som vanligt förtjust i sex och fotot av Kieslowskis filterglada husfotograf Slawomir Idziak har sina stunder, men filmen kommer aldrig riktigt nånvart.
Galivan
2008-07-15
Allt känns väldigt tillgjort. Man försöker med alla olika medel skapa en noir-atmosfär, vilket känns konstruerat snarare än naturligt. Handling och dialog är konstig (eller konstlad). Alla rollkaraktärer är märkliga, mer eller mindre osympatiska och känns endimensionella. Skådespeleriet är alltifrån dåligt till okej. Fotot är bra, kreativt och har mycket rörelse.
Neal
2004-03-22
Helt okej.
Östpackarn
2004-03-20
en trea ändå, för jag tyckte om ljuset :)