Ung desperado

En ung man söker hjälp hos en psykiatriker för sina problem men blir istället offer för läkarens experiment som förvandlar honom till en varulvsliknande best som dödar allt i sin väg på den skola han går på.

Originaltitel I Was a Teenage Werewolf
Regissör Gene Fowler Jr
Manus Herman Cohen, Aben Kandel
Genre Skräck, 50-tal
Skådespelare Michael Landon, Whit Bissell, Yvonne Lime, Tony Marshall, Charles Willcox, Dawn Richard, Barney Phillips, Malcolm Atterbury

DOKAN
2022-11-19
Bäst med hela filmen är förstås originaltiteln. Att den sedan inte lever upp till förväntningarna får man väl ta, kul i alla fall med Little Joe (och sedermera pappa Ingalls) som strulig tonåring som förvandlas till en hårig best med mord i sikte.
Andravåningen
2016-05-21
Den har kvaliteter, men är på grund av den "objektiva" torrhet och tyngande moraliska underton som hör tidig exploitation till, knappast medryckande. De första 25 minuterna har dock ovanligt mycket av välregisserat drama över sig. Filmen är bland annat därför på gränsen till att vara intressant.
2016-04-26
Rätt så charmig film. (6/15)
Behemoth
2005-11-08
Snudd på 4:a men jag fäller hellre än friar den här gången. Michael Landon är mycket bra men i övrigt blir filmen tyvärr lite torftig, dock rätt schysst smink. Den efterföljande "I Was A Teenage Frankenstein" är bättre.
Edithea
2004-11-09
underhållande på sitt eget lilla sätt; det är kul när man känner till undertonen, samhällsskiten.
ea
2004-07-23
Bara återanvändandet av samma rum i olika sammanhang räddar denna films kalkonstatus. I övrigt bara tråkig. Varför ser han ut som en gorilla och inte en varg? Jaja, scoobidoo...
multiplor
2004-07-23
Nästan en tvåa, men näe... Inte ens MST3K-versionen var särskilt underhållande.