2.6

iBoy

Tonårige Toms värld går i spillror efter en våldsam sammandrabbning, då fragment av hans sönderslagna smartphone hamnar i hans huvud. När han vaknar upp ur sin koma har han fått märkliga superkrafter.

Originaltitel iBoy
Regissör Adam Randall
Manus Joe Barton
Genre 2010-tal, Action, Kriminalare, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Bill Milner, Maisie Williams, Miranda Richardson, Rory Kinnear, Jordan Bolger, Charley Palmer Rothwell, Armin Karima, McKell David, Shaquille Ali-Yebuah, Aymen Hamdouchi, Leon Annor, Petrice Jones, Cameron Jack, Oliver Coopersmith, Lucy Thackeray

zallaxx
2019-01-06
Jaru.. Den har sina plotthål och teknik är magi.
supermancover
2017-10-18
Väldigt stark tvåa då både Williams och Milner är väldigt bra. Dock, som andra också nämnt, är den onödigt ologisk och bara...onödig stor del av tiden. Gillar också att engelsmännen är så bra på att visa rå miljö. Det bidrar till det bättre, men det blir nog ändå inte mer än en riktigt stark tvåa.
Körsbär
2017-10-17
Det funkar, potentialen finns ju där, helt klart. Men till o från så blir den helt banalt ologisk, vilket sänker betyget drastiskt.

2017-06-23
Både Bill Milner och Maisie Williams är helt suveräna i den här filmen. Väldigt intressant är den också, men tragisk och hemsk förstås.
annchen81
2017-03-09
Filmen hamnar någonstans mittemellan verklighet och fantasi, vilket jag inte trivs med. Det gör att jag stör mig på overkliga händelser i något i övrigt verkligt. Jag får heller ingen connection med karaktärerna. Den funkar, men inte så mycket mer. Ligger mellan 2 och 3.
Hanness
2017-02-06
Den duger.
PeterTheW
2017-02-03
Gillade detta över förväntan, härligt upplägg som från början lät skitfånigt men fungerade överraskande bra. Maisie är en störtskön skådis.
Tatty
2017-01-30
En ganska häftig och annorlunda film. Rätt så spännande tycker jag.