1.9

Icarus

Det fanns de som kallade honom Icarus. Alla andra kände honom som en frånskild pappa som arbetar för ett investmentbolag. Men de visste inte hans andra sida, hans mörka sida.

Originaltitel Icarus
Alternativ titel The Killing Machine
Regissör Dolph Lundgren
Manus Raul Inglis
Genre Drama, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Dolph Lundgren, Bo Svenson, Stefanie von Pfetten, David Lewis (IV), Samantha Ferris, Lindsay Maxwell, Monique Ganderton, Katelyn Mager, Simon Burnett, Marian Koprada, John Tench

RichardEk
2013-07-10
Inte så pjåkigt men inte heller särskilt bra b-action. I denna femte film med Dolph själv i regissörsstolen finns det ambitioner att göra en ödesmättad actionrulle där gränsen mellan det goda och det onda inte är så knivskarp, men någonstans i produktionen går detta förlorat och resultatet blir en ganska platt men i varje fall fartfylld actionhistoria. Dolph är numera så pass cool att han kan gå rakt igenom en pinsam historia utan att hans varumärke tar skada, men det hjälper inte helhetsintrycket. Vi har sett allt detta förut. Du kan till exempel fråga dig själv: hur många gånger har du sett hjälten bryta sig in i lyxigt hus där skurken och 15 av hans hejdukar går runt med laddade vapen?
Hanness
2013-06-16
Bottenbetyget är inte långt ifrån!
Grillo
2013-01-08
Hade väntat mig skräp så jag blev positivt överraskad. Det är ju Dolph i dubbla roller så man vet vad man har att vänta sig. Underhållen blev jag, efter den första småsega halvtimmen. Det känns som om Dolph har lite pretentioner att göra nåt mer än en actionfilm dock, vilket inte funkar så länge han inte kan få med bättre skådisar i sina filmer. Scenen där frun bryter ihop var rätt pinsam...
SaaaTaaN
2013-01-01
Dolph.
Luciphere
2012-11-03
Thriller där Doffe som vanligt är stenhård. Inget märkvärdigt, men ok story. Inte bra, inte dåligt - men acceptabel om man är på humör för denna typ av film.
Gröne_Orm
2012-10-27
Mest plågsamt.

2012-08-09
Lågbudget är bara förnamnet.
cmburnsie
2011-10-31
Skitrulle, men lite nostalgi om man har vuxit upp med 80- tidig 90-tals action med Dolphan & Co (som jag har). Verkligen en "Hur man gör en actionfilm, ABC-steg". Helt uppenbar från första minut. Men är det inte lite det man förväntar sig om man sätter sig och ser en Dolphan-action?
chris_lambert_
2011-06-30
Dolph övertygar. Kul tidsdödare.
Robkiller
2011-06-22
Manus, dialog och regi är rätt så usel, för mycket närbilder och för mycket pratande. Dolphan är väl ok även om han spelar över ibland, resten av skådisarna är i alla fall sämre. Filmen blir sämre och sämre ju längre den håller på och den undermåliga regin blir rätt störande efter ett tag. Nä, det här var inte mycket att se.