Ice Age 4: Jorden skakar loss

Istidens älskade antihjältar Sid, Manny, Diego och Ellie är alla tillbaka i den skakande fjärde Ice Age-filmen där våra vänner drabbas av en jordbävning orsakad av en viss ekorres jakt på ett ekollon. Jordbävningen gör att kontinenterna driver ifrån varandra och våra vänner stöter på nya faror och får se världen på ett helt nytt sätt.

Originaltitel Ice Age: Continental Drift
Alternativ titel Ice Age 4
Regissör Steve Martino, Mike Thurmeier
Manus Michael Berg, Jason Fuchs
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Denis Leary (röst), John Leguizamo (röst), Jennifer Lopez (röst), Chris Wedge (röst), Ray Romano (röst), Queen Latifah (röst), Josh Peck (röst), Wanda Sykes (röst), Peter Dinklage (röst), Kunal Nayyar (röst), Aziz Ansari (röst), Nicki Minaj (röst)

2014-09-17
Även om den inledande handlingen med "överbeskyddande pappan" och "tonårsdottern som är kär i coola killen men sen inser att snälla killen är bättre" är så fruktansvärt dålig att jag får lust att stänga av filmen efter typ 3 minuter. Men sen börjar annat hända och jag tycker det är mycket roligare än i förra filmen. Massor med fantastiska röstskådisar hjälper dessutom till att göra en väldigt underhållande film. Dom kunde ansträngt sig lite mer istället för att använda så överutnyttjade klyschor, eller helt enkelt skitit i det.
amotherscrime
2014-07-04
Utan tvekan den dåligaste men samtidigt ROLIGASTE Ice Age filmen i samlingen. Wanda Sykes är genial och även de andra underhåller då och då. Dock kan man ta och utrota mammutarna då de sänker filmen TOTALT. Cliché, korkad familje och tonårs-drama. Det gjorde ont i hela kroppen att se. Funderar på att klippa ut alla Sid och Granny-delarna och slänga ihop det till en kortfilm.
Lotso
2014-07-03
I sin helhet en OK film. Handlingen är ingen höjdare men vad förväntar man sig i en fjärde film i en filmserie, våra tre huvudpersoner är väl ungefär de samma som i de andra filmerna och Scrat är som alltid underhållande. Där är en hel del saker man undrar över ens fungerar under en sådan här tidperiod som att varför lyssnar ungdomarna på pop musik, hur kan Manny veta vem påskharen är när påsken ännu inte har uppfunnits men att klaga på sådant är där ingen mening med det är vanligt i Ice Age filmerna och den är animerad. Personligen föredrar jag ettan och trean och lägger hellre tvåan och fyran i hyllan med damm på. Barn lär gilla den med tanke på att alla barn verkar gilla Ice Age. Har du sett alla andra filmerna är den värt en titt annars ta bara och se ettan och trean.
vic82
2014-01-05
Sämre än den förra som jag tyckte var den bästa.
TheHorrorfan
2013-10-28
Rolig och underhållande familjefilm.
LTT86
2013-08-21
Helt klart, den sämsta Ice Age filmen. Den sakna humor som dom första filmen hade och karaktärerna..... varför känns dom så svagare än dom första filmerna som få mig att inte bry mig om dom?
2013-08-04
Sakta men säkert blir Ice Age-filmerna sämre och sämre. Konceptet känns nu helt urvattnat - nu hoppas jag att vi slipper ytterligare en uppföljare. (6/15)
Shemhamforash
2013-07-29
Inte i närheten av de tidigare Ice Age filmerna tyvärr.
Frövigalning
2013-07-19
Jag saknar humorn från de tidigare filmerna. Känns som att de bara slängde ur sig något snabbt och hafsigt.
Bijan
2013-06-29
Den har visst underhållningsvärde men den originalitet jag ändå upplevde att första filmen kom med är bortblåst och klyschorna duggar tätt från första minuten. De stereotypa könsrollerna känns inte heller särskilt fräscha och ja, det är lite svårt att få grepp om vad den egentligen handlar om.