1.8

Ice Cream Man

När Gregory var liten såg han sin far, "Glasskungen", bli mördad av maffian. Som vuxen, efter många år på mentalsjukhus, arbetar han som glassbilsförare. Tyvärr verkar han inte ha blivit lite frisk, utan mördar folk och maler ner dem i glassen. Men polisen anar inget, så nu är det upp till några ungar att stoppa honom.

Originaltitel Ice Cream Man
Alternativ titel Mr Ice Cream Man
Regissör Paul Norman
Manus Sven Davison, David Dobkin
Genre 90-tal, Komedi, Skräck
Skådespelare Clint Howard, Justin Isfeld, Anndi McAfee, JoJo Adams, Mickey LeBeau, Sandahl Bergman, Andrea Evans, Steve Garvey, Olivia Hussey, David Warner, Lee Majors II, Jan-Michael Vincent, Stephanie Champlin

DrJW
2017-12-10
En "så dålig att den är bra"-rulle och Clint Howard gör faktiskt så gott han kan och han gör den här sevärd trots att den här är inte så bra egentligen. Dem gjorde en Kickstarter-kampanj till en uppföljare 2014 som tyvärr aldrig blev och Howard var även tänkt att reprisera sin roll igen. Hade faktiskt vilja se den, men de var en stor chans att den hade nog blivit sämre än den första och är även säker på att cgi:en hade varit riktig dålig.
O´Reilly
2011-09-20
Finns på Youtube. Härligt corny!
ThePhantom
2007-03-31