1.8

Iced

Slasher i slalomskid- / fjällmiljö. Två unga män tävlar om en ung dams gunst och gör upp genom skidrace i mörkret. Förloraren super ner sig, ger sig ut på en ny åktur ensam, kör ut för ett stup och dör. 4 år senare återförenas de överlevande och en efter en går en mystisk död till mötes...

Originaltitel Iced
Alternativ titel Blizzard of Blood
Regissör Jeff Kwitny
Manus Joseph Alan Johnson
Genre 80-tal, Skräck
Skådespelare Debra Deliso, Doug Stevenson, Ron Kologie, Elizabeth Gorcey, John C Cooke, Joseph Alan Johnson, Dan Smith, Michael Picardi, Lisa Loring, Sharon Bingham, Mark Turner, Rodney Montague

2023-11-24
Hade Iced hållit samma ton som sista kvarten kunde detta blivit en sen slasher att minnas. Men det tar en evighet innan något vettigt händer. Visst fylls det ut med tarvliga sexscener, men lite annat än bara trams hade varit bra. Undkommer ettan pga sista kvarten.
ziferN
2013-09-16
Charmig och klart underhållande 80-tals slasher men det som utmärker filmen ifrån andra slashers är att den utspelar sig i fjället, vilket man inte ser varje dag, även från 80-talets gamla pärlor. Filmen är dessutom kul och tramsig men sådant älskar jag, särskilt inom slasher-genren. Filmen blir dock svagare mot slutet men den störtsköna twisten höjer filmen däremot. Så ja, klart godkänd!
2011-10-15
Inleds med en rafflande utförsåkningsduell i Jörgen Brink-tempo - det är kul. Sedan blir det skittråkigt i en timme. När själva slashern väl börjar så är det inte långt kvar på filmen. Men skidloppet och ett (1) riktigt bra mord omöjliggör ettan. Lägg sedan till två rejäla sexscener, så blir inte filmen sämre. (4/15)
Ondskapt
2009-03-22
Störtcharmig skidslasher från 80-talets senare dagar. Skön stämning och fräna mord, jag gillade den!
Mr_v
2008-05-06
Ojoj, den här är kass...men absolut sista scenen är inte helt utan underhållningsvärde!