2.8

The Program

Historien om tävlingscyklisten Lance Armstrong. Armstrongs vilja att vinna var så stark att den drev honom till att utföra oförlåtliga handlingar och svika alla som trodde på honom. Hans liv avslöjar den bistra verkligheten, att vissa tävlingar är till synes omöjliga att vinna ? utan att ta till otillåtna medel?

Originaltitel The Program
Regissör Stephen Frears
Manus John Hodge
Genre 2010-tal, Biografi, Drama
Skådespelare Dustin Hoffman, Elaine Cassidy, Ben Foster, Adam LeFevre, Jesse Plemons, Guillaume Canet, Edward Hogg, Chris O'Dowd, Denis Ménochet, Lee Pace, JD Evermore, Chris Larkin, Laura Donnelly, John Schwab, Sam Hoare, Nathan Wiley, Mark Little (I), Sid Phoenix

2017-11-29
Tycker den missar mycket i hur den bygger upp filmen till att börja med och den känns ganska blahaig på många sätt trots bra insatser ifrån Foster och O'Dowd. Men den visar iaf lite på vilken obehaglig sociopat-skitstövel Armstrong är.
Paramis
2016-03-23
Det är nog svårt att göra en bra film av detta ämnet. Fears lyckades delvis. Fast att Tyler Hamilton inte alls är med är lite konstigt. Ha va den cyklist som avslöjade Armstrong. Ben Foster VAR Lance Armstrong ! Sevärt för dom som är intresserade av ämnet.
chris_lambert_
2016-01-22
Trea pga Foster som är riktigt bra. Proffsigt även om bio-pics tenderar att vara högtempo och ofokuserade.
paninaro
2015-12-13
Innehåller mycket av det sämsta från biopic-fåran, men det kompenseras av en mycket bra Foster i huvudrollen, de ganska spännande thrillerelementen och så klart cykelsporttemat. Jag kan absolut se många saker som troligtvis kunde gjorts bättre, men jag köper ändå det här.
Tonti
2015-11-22
Gillar Ben Fosters sociopat-cyklist och Frears håller tempot uppe tillräckligt för att man ska slippa de mest träiga delarna av biopicformatet. Men klippningen och fotot är inte så kul, särskilt inte under cykelsekvenserna, Okej ändå.
AlbinWesley
2015-11-09
Känns verkligen som en snedträff från Frears, som jag ju annars har mest goda erfarenheter av. Armstrong funkar inte som antihjälte, filmen borde kanske ha tagit avstamp i journalisten istället. Estetiskt spretar det en hel del också, och hela tonen känns liksom off. Det saknas rent allmänt dramatik. Foster gör det bra dock! Likaså en del andra. Även fotot spretade, men var bitvis mycket fint.