2.8

Identitet okänd

Hans namn är Jason Bourne. Han vet inte vem han verkligen är, har ingen aning om varför han är så bra på att kallblodigt döda. Detta vet han: han är en levande måltavla.

Originaltitel The Bourne Identity
Regissör Roger Young
Manus Carol Sobieski
Genre Drama, Action, Thriller, Äventyr, Mysterium, Mini-serie, 80-tal
Skådespelare Richard Chamberlain, Jaclyn Smith, Denholm Elliott, Anthony Quayle, Donald Moffat, Michael Habeck, Wolf Kahler, Philip Madoc, Cyril Shaps, James Faulkner

2019-12-08
Omtitt av denna gamla videoklassiker. Det är fortfarande en gåta varför de valde Chamberlain som Bourne, men han sköter sig och den thrillern funkar faktiskt än idag - speciellt om man låtsas om att Bourne aldrig filmats om.
2016-10-17
Ganska seg och tråkig rulle med halvdana skådespelare så den får en svag 3:a i betyg. Remaken med Matt Damon är betydligt bättre.
2016-01-26
Action-sekvenserna har inte åldrats särskilt bra, det är rätt lökigt. "Sexscenerna" är dock mångfalt mer lökiga och "romansen" är totalt menlös. Det är en bra och spännande grundstory och den funkar helt okej.
HippiePatrik
2014-08-18
Somt en dålig bond/beck i slow motion!
Hypostas
2014-03-08
Förvånansvärt mycket action för mig som inte läst boken. Betyget landar mellan tvåa och trea.
johnaleks
2012-10-10
ganska lökigt :)
Adoniram
2012-09-11
Jag vill minnas att jag blev mer imponerad av filmen när den var ny och jag såg den för första gången. Känns onekligen mossig även om den fortfarande är sevärd. Ingen tvekan om att Matt Damon ÄR Jason Bourne.
Djason
2012-03-08
Håller än men filmen med Matt Damon är iof bättre men detta är också en bra film med bra action.
JimmyChris
2011-11-11
Klassisk film, håller än idag, kanske dock inte för kidsen som ger transformers (urk) femmor. Specialeffekter och unga människor gör inte en film bra. Less is more! En stark 3:A!
MrMario
2010-05-08