1.6

If Footmen Tire You, What Will Horses Do?

Filmen bygger på Pastor Estus W. Pirkles predikningar och det är han som i filmen berättar om vad som kommer hända när kommunisterna tar över USA.

Originaltitel If Footmen Tire You, What Will Horses Do?
Regissör Ron Ormond
Manus Estus W Pirkle, Ron Ormond
Genre Drama, Kortfilm, 70-tal
Skådespelare Ron Ormond, Tim Ormond, Estus W Pirkle, Cecil Scaife, Judy Creech, Wes Saunders, Gene McCall

JohnTron
2023-09-18
Bland det sjukaste jag har sett. Förutom det som skrivits om kommunistskräcken nedan, så reagerade jag på att jag aldrig har sett ett par så känslokalla - ja, nästan ondskefulla - ögon som Estus Pirkle har. Och folk trodde på honom!
NoWireHangers
2013-08-01
Helt obeskrivligt absurd skrämselpropaganda. Om inte alla amerikaner blir trogna kyrkobesökare och slutar leva omoraliskt kommer onda kommunister att ta över landet inom två år, tvinga alla att dyrka Fidel Castro och döda alla kristna. Faller in i kategorin "Idiotiskt bra". Svårt att betygssätta; hade lika gärna kunnat bli en fyra för underhållningsvärde.
schramm
2007-10-03
på 15 minuter är USA besegrat av onda kommunister. du får reda på det i tv. de skjuter alla som tänker olikartat. strålande propaganda, som idag mer eller mindre kan ses som en 50 minuter lång komedi. Det som är menat att vara otäckt är idag otroligt skrattretande. värst är alla sydstats-ungar som är mycket värre än kommunisterna.
Ondskapt
2007-03-06
Skrämselpropaganda som får en rakt motsatt effekt mot vad som verkar vara meningen. Intressant att se vilken form kommunisträdslan tog sig.