2.9

If Only

Den begåvade musikern Samantha älskar sin pojkvän Ian så högt - fastän han alltid sätter arbetet i främsta rummet. Hon är romantiker, han är realist. Hon tror på ödet, han tror på hårda fakta. Tills den dag då Samantha råkar ut för en ödesdiger och dödlig olycka. Förstå då inser Ian vad han har förlorat och att Samantha hela tiden varit det viktigaste i hans liv. Men ödet är nyckfullt och Ian får en chans att återuppleva dagen och försöka ändra händelserna som ledde fram till hennes död. Frågan är bara om han nu kommer att göra de rätta valen och om det är möjligt att ändra sitt öde.

Originaltitel If Only
Regissör Gil Junger
Manus Christina Welsh
Genre Drama, Komedi, Romantik, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Jennifer Love Hewitt, Paul Nicholls, Lucy Davenport, Diana Hardcastle, Tom Wilkinson, Robert Ziegler

KyLLo
2017-03-26
Så sliskig och sentimental att jag blev illamående. Kändes inte 2004 heller.
2016-10-11
Det känns som att man haft En andra chans med Nicolas Cage som förebild till denna film. Dålig är den ju inte men den är ju inte så där jättebra heller. Jennifer Love Hewitt gör som vanligt bra ifrån sig och filmen är underhållande och lyckas ta sig upp till "godkänt", så en 3:a är den väl i alla fall värd.
Starlette
2014-07-31
Blev faktiskt berörd. Den är enkel, men fin. Oförutsägbar.
Angeliana
2013-07-21
Jag är en sådan som gråter till alla filmer och som smyg-älskar romantiska nonsens-dravel-filmer. Men denna var så äckligt cheezy att jag knappt stod ut. Spolade igenom då och då eftersom den bara kändes jobbig.
ziferN
2012-12-16
Hyfsad, fin och underhållande film om kärlek med en trevlig liten story men jag tyckte att filmens manus var svagt och inte helt tillfredsställande då det känns som att filmen är mer riktad till tjejer än bägge. Men annars så fungerar filmen helt klart att titta på för stunden och storyn i sig är ju klart intressant och engagerande, filmens slut kändes dock lite förutsägbart då man har sett det förr. Men ja, helt ok film! Stabil trea.
Mareld
2011-06-02
Man vill ju inte vara den torra hårda killen som inte grinar.
larox
2010-07-27
dussinvara och... storyn håller inte, får ett löjeväckande skimmer, tyvärr.
cvitamin
2009-11-22
en jätte sorlig film jag grät oxå i flöder men det var bara för att filmen var så underbar!!!! påminner lite om p.s i love you <333
anemona74
2009-08-27
Nja, filmen presenteras som romantisk komedi och det är det då inte... Därför förväntade jag mig en annan typ av film. Det är ett tvättäkta drama som väcker tankar. Sådär. Blir bara en svag 3
filmtjejen
2008-08-19
sorglig kan man säga att den var