2.2

Ignition

Action-thrillern ”Ignition” berättar historien om helikopterpiloten Conor Gallagher som måste börja söka efter ett nytt arbete efter en allvarlig olycka. Den före detta piloten anställs som livvakt av en federal domare som just överlevt ett mordförsök bundet till ett ytterst känsligt fall hon blivit kopplat till. Efter ytterligare ett mordförsök upptäcker de planer att störta USAs regering och föra in kaos i landet. Nu måste de inte bara stoppa hela processen utan även övertyga folket att den faktiskt existerar.

Originaltitel Ignition
Regissör Yves Simoneau
Manus William Davies
Genre Drama, Action, 2000-tal
Skådespelare Lena Olin, Bill Pullman, Nicholas Lea, Colm Feore, Peter Kent, Barbara Eve Harris, Michael Ironside, Hrothgar Mathews, Roger Dunn, Ben Ratner, Lori Triolo, John Kapelos

2015-01-08
Bill Pullman och Lena Olin i huvudrollerna och med skådespelare i birollerna som man stött på i andra filmer eller TV-serier som Colm Feore och Michael Ironside. Regissören verkar också ha en idè och en kreativitet och har tillsammans med producenterna en förmåga att använda de pengar de fått till användning. Samtidigt är detta otroligt ooriginellt och rätt tamt i sitt berättande.
Aequitas
2009-04-09
Rätt ok story men lite synd på slutet(i vanlig ordning..) Skådespeleriet va dock sällan från någon inblandad.
oo7
2008-08-23
Skådespeleriet lyckades aldrig locka in mig under skinnet på någon av karaktärerna. Ska inte se om den...
Tystnaden
2008-03-05
Underhållande action, men med väldigt överdriven och otrovärdig story. Stabila skådespelarprestationer från Pullman och Olin, men utöver dem var det överdramatiserat även på den fronten.
grejmo
2007-04-19
håller med Bomkia, men var trots allt lite spännande, och faktiskt bättre än jag trott. Bill Pullman är inte direkt bra, vilket inte många i den här filmen är...
Bomkia
2007-03-11
Actionthriller med på tok för överdriven handling för att kännas verklighetstrogen eller ens intressant. Eeeeelaka militärer och en jävla massa jagande does not a good movie make. 2a.
Strang3
2006-03-01
Från Bergman till detta... hollywood är inte alltid det bästa valet Lena
LiqWid
2004-07-29
helt ok. precis som en lättsmält action ska vara på tv. men det är ju inget man hur och slår på själv, men går det på tv så kollar man om man inte har nått annat för sig.
nergrettez
2004-07-28